کد خبر: ۸۷۱۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۸

حمایت ادوار انجمن اسلامی دانشگاه صنعت آب و برق از میرحسین موسوی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از مهندس میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، متن کامل این بیانیه بدین شرح است: 

«هنوز که هنوز است نام جنبش دانشجویی برای بسیاری از زنان و مردان این مرز و بوم، تلاش در جهت تامین آزادی و مطالبات مردم را خاطرنشان می‌کند. 

دانشجویان دیروز اما این روزها در گروه‌های مختلفی تقسیم شده‌اند. گروهی با ناامیدی از تغییر اوضاع و شرایط راه هجرت گزیده‌اند و گروهی دیگر هنوز کورسویی از امید در دلهای خود به یادگار باقی گذاشته‌اند. کورسوی امیدی که در معرض تهدید بادهای هرزه‌ای قرار گرفته است. 

دانشجویانی که روزگاری دل نگران آزادی و حقوق شهروندی مردمان ایران زمین بودند پس از سالیان، نه تنها آن دغدغه‌ها را پا برجا می‌دانند، که اینک با وجود پیشرفتهای رخ داده در کشور در اثر تلاشهای پیشینیان، دغدغه‌های جدید یافته‌اند و باید دغدغه معاش مردمان ایران زمین را در دلهای نگران خود داشته باشند.

اگر روزگاری برخی حاکمان دیرشنوا، حقوق مردم را صدقه ای می دانستند که خود به مردم عطا کرده اند، آنان اینک نه تنها آزادی، بلکه معاش مردمان را صدقه ای می پندارند که آنان باید اعطایش کنند.گویی این مملکت را صاحبی غیر از آنان نیست. هزینه کردهای سلیقه‌ای بودجه و بذل و بخشش‌های ملوکانه در تبلیغات استانی از جیب مردم، به نام مردم و به کام خود، تا مورد آخر یعنی توزیع سیب‌زمینی‌های رایگان، نشانه‌هایی از این نوع نگاه هستند. 
 
دانشجویان دیروز هنوز رویداد بزرگ و تاریخی دوم خرداد 76 را به خاطر دارند. در اوج ناامیدی‌ها و هنگامی که گروهی سواری خود بر اسب قدرت را دائمی می‌پنداشتند، پیشگام دعوت از مردی صادق برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری شدند تا امید به تاریخی دیگر برای مردمان ایران زمین رقم خورد. 

سالیانی گذشت و دانشجویانی که آرمانهای خود را درمسیر تحقق می‌دیدند امیدوارانه دل به رخدادی نوین بسته بودند غافل از اینکه ترک قدرت برای عده‌ای چندان سنگین بوده که حاضرند اصول خود را کنار نهاده و بی‌اصولی را بنا نهند. پس از سالیان سال اینک دانشجویان دیروز هر یک راهی برای خویش گزیده‌اند، اما هنوز بسیاریشان دل در تکرار حلاوت خاطره شکست حاکمیت یکدست دارند و امیدی دیگر یافته‌اند تا معاش و آزادی صدقه‌ای را در کنج تاریخ ببینند. 

دانشجویان دیروز دانشگاه صنعت آب و برق که در دوران دانشجویی خود توفیق فعالیت در انجمن اسلامی دانشجویان را داشته‌اند اینک فرصتی یافته‌اند تا همگام با دیگر فرزندان ایران زمین دراندیشه رها‌سازی ملت ایران از معاش صدقه‌ای، با وجود انتقادات جدی که به سیستم انتخابات فعلی دارند، به مشارکت فعال درانتخابات ریاست جمهوری و استفاده از این فرصت جهت ایجاد تغییر سازنده در
روند اداره امور کشور بپردازند. 

آنان برای خود دلایلی دارند که با مردمان این مرز و بوم در میان خواهند گذاشت. آن چه اینک پیش رو است برخی از دلایل دانشجویان دیروز و خدمتگذاران همیشگی این مرز و بوم است: 

1- با وجود اینکه بخش زیادی از قدرت سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای در اختیار نهادهای انتصابی و خارج از حیطه دولت است، با این حال نباید با تحلیل‌ها و فرضیات غیر واقعی، نقش دولت در نحوه اداره کشور را کم اهمیت جلوه داد. خصوصاً اینکه تجربه عملکرد دولت در سه سال و نیم گذشته به خوبی نشان داد که نحوه عملکرد دولت می‌‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سرعت بخشیدن به روند توسعه و یا بالعکس پسرفت و نابودی کشور داشته باشد. 

بنابراین تصمیم‌گیری در خصوص نحوه مشارکت در انتخابات آتی می‌بایست با اصلاح این فرض و البته با لحاظ سایر الزامات و پیش نیازهای حداقلی یک انتخابات سالم، آزاد و رقابتی صورت پذیرد. 

2- دانشجویان دیروز به رسم دلبستگی‌های دیرین، بیش از همه همچنان اندیشه دانش و دانشگاه دارند. آن چه دراین سالیان برسر دانش و دانشگاه آمده است، دست کمی از اندیشه سوزی و دانش سوزی مهاجمان به این سرزمین ندارد.

مدیرانی که باید برحکم وظیفه مدال و نشان برسینه فرزندان فرهیخته و کوشای این سرزمین به سبب تلاش برای ادامه تحصیلشان می‌آویختند، ستاره‌های محرومیت از تحصیل را در کنار نامشان نهادند.
 
محروم ساختن فعالان دانشجویی منتقد از ادامة تحصیلات عالی، احکام تعلیق و اخراج و محرومیت از تحصیل علیه دانشجویان، انحلال انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های دانشجویی مستقل در دانشگاه‌ها، صدور احکام حبس و بازداشت علیه فعالان دانشجویی منتقد، از بین بردن استقلال دانشگاه و تحمیل رؤسای فرمایشی بر دانشگاه‌ها گسترش نفوذ حاکمیت نهادهای نظامی، امنیتی در دانشگاهها، تنها نمونه‌ای از بسیاری مصائب است که بر سر دانش و دانشگاه آمده است. 

دانشجویان دیروز هرچند که در تلاش معاش گرفتار شده باشند اما همچنان آزادی را همچون گوهری جستجو می‌کنند. آزادی فعالیتهای سیاسی و اجتماعی از جمله دغدغه‌هایی است که دانشجویان دیروز همچنان به آن می‌اندیشند. هرچند که تحدید آزادی‌ها سالیانی است که رسم شده است اما چند سالی است که این رسم قوت بیشتری گرفته است. محدودیتهای ایجاد شده برای فعالیتهای سیاسی و اجتماعی دانشجویی، مطبوعات، احزاب، نهادهای مدنی، فعالین زنان و تشکلهای کارگری نمونه‌هایی از افزایش تحدیدها در سالیان اخیر است. 

4- آمارهایی که با وجود آمارسازیهای انجام شده نشان از اوضاع وخیم اقتصادی کشور دارد، از جمله افزایش نرخ تورم، بالا رفتن نرخ بیکاری، افزایش ضریب جینی بعنوان شاخص توزیع نا عادلانه ثروت،گرانی بی‌سابقه مسکن، تشدید تحریمها، رکود شدید در پروژه‌های عمرانی و خالی شدن حساب ذخیره ارزی، نشان از ضرورت حضور دولتی دارد که حداقل گوشی برای شنیدن توصیه‌های متخصصان اقتصادی داشته باشد نه اینکه آنان را به داشتن اندیشه‌های قدیمی و غربی متهم نماید. 

5- قانون گریزی، تخلفات مختلف مالی و اداری که گوشه‌ای از آن در گزارش تفریغ بودجه سالهای85 و86 دیوان محاسبات منتشر گردید، از جمله انحراف 54 درصدی از قانون بودجه سال 86 (مجلس دست چین شده از دوستان دولت، گزارش از 1400 تخلف و به عبارتی 7 تخلف در هر روز می دهد)، واریز نشدن بیش از یک میلیارد دلار از درآمدهای حاصل از فروش نفت به خزانه در سال85، همچنین افزایش غیرقانونی تعرفه های برق در سال 86 نمونه های بارزی از عملکرد دولت در این زمینه است. 

6- تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی در مجموعه دولت و تشدید آن پس از انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دستور رییس جمهور، یکی از شاخصه‌های اصلی دولت نهم است. 

نمونه کوچکی از این تصمیمات خلق الساعه و فرد محور را در موضوع عدم تغییر ساعت رسمی کشور در شروع سال85 ،که بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس منجر به خسارت حدود سیصد میلیارد تومانی به کشور شد می‌توان دید. 

اگرچه هر ملتی فرصتی را برای تغییر تاریخ خود دارد اما شاید این فرصت‌ها همیشگی نبوده و همیشگی نباشد پس بهتر آن ا ست که به انتظار فرصت های جدید، گذر فرصت‌های پبش رو را نظاره نکرد.
 
دانشجویان دیروز، اینک بنا به آنچه گفته شد و دلایل بی‌شمار دیگر که ذکر آنها در این مجال نمی‌گنجد، تصمیم گرفته‌اند در انتخابات ریاست جمهوری دهم رای دهند و دیگران را نیز به همراهی در سرنوشت سازی و ایجاد تغییر سازنده در کشور فراخوانند. 

لذا با توجه به مباحث پیش گفته و ضرورت تغییر در مدیریت اجرایی کشور ، همچنین با عنایت به سوابق ارزنده و مدیریت شایسته جناب آقای مهندس میرحسین موسوی در دوران ‌8 ساله جنگ و تاکید ایشان بر حمایت از آزادی بیان، مطبوعات واحزاب و توجه ویژه به فعالیتهای فرهنگی و هنری، ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت آب و برق(شهید عباسپور) ضمن احترام به سایر کاندیداها و حامیان ایشان، از بین گزینه‌های موجود، آقای مهندس میرحسین موسوی را مناسب‌ترین گزینه برای در دست گرفتن سکان اجرایی کشور دانسته و حمایت قاطع و همه جانبه خود از ایشان را اعلام می‌دارد.
 
در پایان این مجموعه اهم درخواستها و انتظارات خود از ایشان را به شرح زیر اعلام می‌دارد: 

- استفاده از همه ظرفیتهای ممکن علی الخصوص پتانسیل گروههای اجتماعی جهت صیانت از آرای مردم در انتخابات آتی به عنوان گام اساسی جهت پیروزی و فراهم شدن زمینه ایجاد تغییر. 

- عملیاتی نمودن کلیه مفاد قانون اساسی به‌ویژه توجه به اجرای کامل مفاد فصل سوم قانون اساسی در خصوص حقوق ملت. 

- اهتمام ویژه به استقلال دانشگاهها و انتخابی شدن رؤسای دانشگاهها، حمایت از آزادیهای آکادمیک و همچنین اصلاح قوانین محدود کننده فعالیتهای دانشجویی، جلوگیری از برخورد با فعالین و لغو احکام غیر عادلانه تعلیق دانشجویان و تشکلهای دانشجویی.
 
- احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر نهادهای مشورتی و کارشناسی کشور که در دولت فعلی منحل و یا به حاشیه رانده شده‌اند. 

- پرهیز از نگاه ایدئولوژیک و آرمانگرایانه به بحث انرژی هسته‌ای و توجه به اصل هزینه- فایده و لحاظ منافع ملی در تصمیم گیریهای مربوط به این موضوع. 

- تلاش در جهت حذف ایدئولوژی محوری و دشمن جویی و اولویت دادن به تامین منافع ملی در روابط و مناسبات خارجی 

- تسریع در روند خصوصی سازی و کوچک سازی دولت و همچنین جلوگیری از واگذاری پروژه های عمرانی و صنعتی به پیمانکاران نظامی و دولتی در شرایط غیر رقابتی. 

- ملاک قرار دادن تخصص و تجربه جهت به کار گماردن افراد در مناصب اداری. 

- حمایت از فعالیت احزاب و نهادهای مدنی، افزایش مراودات با آنها و استفاده از پتانسیل ایشان در اداره امور کشور. 

               به امید داشتن ایرانی آزاد، آباد، و سربلند.
                     ادوار انجمن اسلامی دانشجویان
               دانشگاه صنعت آب و برق(شهید عباسپور)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین