کد خبر: ۸۸۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۳
با انتقاد از گرایش دولت برای مخفی‌کاری و پرده‌پوشی آمار و اطلاعات بیان شد:

موسوی: اقرارها و تناقض‌های آماری مسؤولان را آشکار می‌کنم

سیاست من نقش دادن به سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه‌ها است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میر حسین موسوی گفت: «پیش از این گفته‌ام باز هم تاکید می‌کنم مهم آن نیست که دولت امنیت داشته باشد، بلکه مردم باید امنیت داشته باشند. که متاسفانه عدم امنیت به در دیگر بخش‌ها از جمله بخش سلامت نیز وارد شده است».
 
به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مهندس میرحسین موسوی در نشست فعالان حوزه سلامت که در سالن همایش‌های مؤسسه اطلاعات برگزار شد، تصریح کرد: «شما آقایان و خانم‌های فرهیخته و خدمتگذار به عنوان گروه مرجع مورد اعتماد مردم وظیفه‌تان حفظ جان، مال و ناموس مردم است و با ارتباطات گسترده‌ای که دارید طبیعی است که آگاهی عظیمی در میان شما وجود داشته باشد». 

وی افزود: «هر دولتی در جامعه مدرن به دنبال سلامت، امنیت و آرامش است و شما پاسداران سلامت هستید، اما از امنیت کافی برخوردار نیستید. بنده‌ هم وقتی اظهار نظر می‌کنم امن نیستم که آنچنان که صحبت کرده‌ام در رسانه‌های جمعی منتشر می‌شود یا قلع خواهد شد».
 
موسوی تاکید کرد: «امنیت فقط در این نیست که ما در معرض ضرب و شتم قرار نگیریم بلکه امنیت فکری،‌روحی، دینی و غیره در قانون اساسی هم تصریح شده است».
 
موسوی با تاکید بر ضرورت تصمیمات عقلانی در سطوح کلان گفت: «تصمیمات عقلانی مورد خدشه قرار گرفته به طور مثال از انحلال سازمان مدیریت دفاع می‌شود وقتی در جامعه گفته می‌شود ازیاد نقدینگی ارتباطی با تورم ندارد جامعه تعجب نمی‌کند چون جامعه شاهد بوده سازمان مدیریت منحل و تصمیمات غیرمنطقی سرنوشت مردم را تعیین می‌کند».
 
وی اذعان کرد: «از سوی پزشکان به مدیریت‌ها و تغییرات سریع اشاره شد که یکی از ضایعه‌ها که طی سال‌های اخیر مواجه بودیم همین است، کنار گذاشتن متخصصان و کارشناسان در سیاست‌های مربوط به سلامت کشور. در این عرصه هم متاسفانه شاهد ثبات نیستیم».
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکل دیگر را گرایش دولت برای مخفی کردن و در پرده نگهداشتن آمار و اطلاعات خواند که نتیجه آن در تصمیم‌گیری‌ها هم دیده می‌شود و گفت: «در مورد شاخص‌های اصلی در کشور منبعی در دست دارم که اظهارات، اقرارها و تناقض مسئولان در آن آشکار است که در آینده‌ای نزدیک به آن اشاره خواهم کرد».
 
وی افزود: «ذیل پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد قصد دارم بیشتر به آنها بپردازم. جامعه پزشکی را بخشی از جامعه مدنی خودمان می‌دانم و اعتقاد دارم که به فلسفه وجودی تشکل‌ها به صورت ذره ذره نگاه کنیم و اهمیت آن را درک کنیم. در منطقی کردن کار دولت و حفظ افراد از فشار دولت باید اقدام شود».
 
نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس اظهار داشت: «سیاست من حمایت از NGOها خواهد بود. این مسئله از دو قرن پیش در جامعه جهانی گسترش یافته است، حتی در جامعه خود شاهد بوده‌ایم به صورت سنتی فعالیت می‌کند. معتقدم حمایت‌های از اینها بهترین کمک به دولت می‌تواند باشد».
 
مهندس میرحسین موسوی گفت: «حق ملت است که از ترس نبود سلامت، درمان و آینده مطمئن سلامت خود رها شود و این به سلامت روانی کشور کمک می‌کند».
 
وی گفت: «پوشش همگانی بیمه درمانی حق همه ملت است».


 
نخسیت وزیر دفاع مقدس افزود: «در خصوص تعرفه‌های پزشکی نیز نقش تشکل‌ها از جمله سازمان نظام پزشکی باید مورد توجه و عمل باشد. که این جزء سیاست‌های بنده خواهد بود».
 
میرحسین موسوی ضمن تاکید بر اینکه از نظرات بخش سلامت و دیگر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در دولتش استفاده خواهم کرد، اظهار داشت: «راه حل‌هایی که اعضای تشکل‌ها امروز مطرح کردند مهم و قابل توجه است. اما متاسفانه هنوز ارتباط دولت و دستگاه‌های تصمیم‌گیر با تشکل‌ها از جمله نظام پرستاری نهادینه نشده است».
 
موسوی مسئله اشتغال را تنها معضل دانشجویان پزشکی و فارغ‌التحصیلان آن ندانست و گفت: «مسئله تورم و اشتغال جزء بزرگترین مسائل دولت‌های جهانی است، اما این دو مسئله مهم که عدم سرمایه‌گذاری، فقر، تورم و اعتیاد را به دنبال دارد، در دولت فعلی به آن پرداخته نشده است».
 
وی افزود: «تورم 25 درصدی یعنی کوچک شدن سفره مردم که اعتیاد و فقر را به دنبال دارد. مهمترین برنامه‌ام حل بیکاری و تورم خواهد بود، اما این دو مسئله زمان می‌خواهد چون با وضعیتی که دولت فعلی به بار آورده مشکلات حل آن نیز چند برابر شده است».
 
موسوی اظهار داشت: «اعتقاد دارم مسئله سلامت در کشور بدون مشارکت گسترده همه کسانی که درگیر این جامعه عظیم هستند امکان پذیر نیست و باید راهی برای گسترش مشارکت آنها پیدا کنیم. احتیاج به پروژه‌های عظیمی داریم که بخش سلامت و ارتقای آن را تضمین کند».
 
وی گفت: «یکی از دوستان در این جلسه پیشنهادی داد که نظرم را جلب کرد و آن در مورد دشواری ارتباط و تماس با جامعه علمی در سطح بین‌الملل بود. همانطور که برای مبادلات کالا راه‌های زیادی داریم، برای ارتباط علمی پزشکی و غیرپزشکی این شرایط باید مهیا شود، چون خودم بارها شاهد تبعیض و محدودیت در این خصوص بوده‌ام».
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: «مدیریت دولتی در رابطه با سلامت بدون مشارکت و کمک نظام سلامت که به جامعه مدنی بر می‌گردد، امکانپذیر نیست و یک رابطه نزدیک و تعریف شده بین وزارت بهداشت و درمان و دولت برای سلامت باید ایجاد شود و این حق ملت است از ترس سلامت درمان و آینده سلامت خود رها شود و این به سلامت روانی کشور کمک می‌کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین