کد خبر: ۸۸۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۲:۵۶
با انتقاد از آمریکایی خواندن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان شد

موسوی: پایه‌گذار ارتش رضا خان است؛ باید منحل شود؟

من هم مانند رهبر انقلاب خط امامی هستم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی در سالن ورزشی پنجم مرداد با مردم اراک دیدار کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مراسم دیدار مردمی مهندس موسوی با مردم شهر اراک که راس ساعت 16 و 15 دقیقه شروع شد با تلاوت قرآن ادامه یافت.

پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، مردم حاضر در سالن با سردادن شعارهایی به حمایت از میرحسین موسوی پرداختند. حضار با سربندهای سبزرنگ و پرچم‌های سبز و پوسترهایی که عکس مهندس میرحسین موسوی روی آن چاپ شده است حال و هوایی خاص به محل سخنرانی بخشیده اند.

پس از سخنرانی رییس ستاد انتخاباتی میرحسین، مهندس موسوی در جمع مردم اراک حاضر شد.

موسوی، پس از تشکر از حضور پرشور مردم در استقبال از وی، با اشاره به وخیم بودن وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر گفت: «سخن گفتن از منش امام‌ (ره) آسان اما عمل به آن دشوار است».

وی اظهار داشت: «امام‌ (ره) خط و مسیرش سازندگی بود. ایشان عظمت ایران، عظمت روستاییان، تولیدگران و رشد اقتصادی مستقل را برای این مملکت می‌خواست. وقتی برای ایشان از سازندگی گفته می‌شد ایشان جهاد سازندگی را مطرح کردند. آیا اگر نگاه امام‌ (ره) را در فضای سازندگی تعقیب کنیم باز هم در شهرها و روستاها به سمت پیشرفت خواهیم رفت و یا توزیع اقتصاد صدقه‌ای و سیب‌زمینی»؟ 

موسوی با بیان اینکه راه حضرت امام (ره) ایستادن بر روی منافع و حقوق مستضعفان بود، گفت: «امام (ره) بارها گفت که یک موی کوخ ‌نشینان را به صدها کاخ ترجیح می‌دهم. او به این قشر اعتماد داشت و این قشر هم به امام (ره) اعتماد کردند و در دفاع مقدس همین قشر از همه جان،‌ مال و فرزندان خود گذشت. آیا امام (ره) به آنها قول پول، هندوانه، سیب‌زمینی یا نظیر این‌ها را داد یا بر روی فضیلت‌های بزرگ آن‌ها تکیه کرد»؟

موسوی همچنین افزود: «امام ‌(ره) شخصیتی بود که پایه اقتصاد و سیاست را اتکا به قشر محروم جامعه می‌دانست. به همین کارخانه ماشین‌سازی در اراک رجوع کنید . این کارخانه در زمان جنگ بمباران شد اما حتی یک لحظه هم نگذاشتم تعطیل شود، آیا وضعیت آن روز را با امروز می‌توان مقایسه کرد».

میرحسین تصریح کرد: «عقیم ماندن اجرای اصل 44 که موجب بیکاری در استان شده و واردات عظیم کالا از چین گرفته تا آفریقا حاصل اقدامات امروز است».

وی افزود: «گفتن صحبت‌ها و حرف‌های امام ‌(ره) راحت است اما درک و عمل آن دشوار است. امام خمینی (ره) بسیار حساس بودند که بیگانگان بر اقتصاد ملی ما حاکم باشند. و در این رابطه چشم امیدشان به جوانان، دانشجویان و اساتید بود». 

میرحسین در ادامه با ذکر خاطره ای‌گفت: «شاهد بودم جوانی که قطعه‌ای صنعتی کوچکی ساخته بود وقتی نزد امام ‌(ره) آمد آن حضرت طوری با آن جوان رفتار کرد که تاکنون شاهد چنین رفتار محبت‌آمیزی با هیچ فردی نبوده‌ام. آیا از این سرمایه‌ها به نفع مثبتی استفاده کرده‌ایم»؟

وی همچنین با اشاره به دیدگاه روشن امام (ره) درباره لزوم رشد جایگاه زنان در کشور گفت: «امام (ره) شخصیت زنان را در کشور بالا برد. شما صحبت‌ها و رفتار ایشان در رابطه با زنان را ببینید، آیا واقعاً برخورد ما به این شکل که به سمت ارتقای جایگاه زنان برویم پیش رفته‌ایم و به گونه‌عمل کرده‌ایم که تبعیض‌ها را برداریم و حقوق زنان چه تحصیل‌کرده و چه خانه‌دار و حقوق زنان روستایی که پا به پای شوهرانشان در تولید و کشاورزی زحمت می‌کشند، پاس داشته‌ایم؟ و آیا این اقدامات ما مطابق با نگاه امام (ره) است یا اینکه لایحه‌ای به مجلس بفرستیم که اساس خانواده را مورد تهدید قرار دهد»؟

میرحسین گفت: «هیچ منطقه‌ای را مانند اراک طی سال‌های گذشته ندیده‌ام که این تعداد شخصیت تاثیرگذار در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع تحویل این مملکت داده باشد. این شهر قائم‌مقام‌ها، امیرکبیرها و افراد بزرگی در سیاست، هنر، اقتصاد و دیگر بخش‌ها به کشور تقدیم کرده است که آخرین فرد آن خمینی (ره) کبیر است». 

وی در ادامه به صنعتی بودن اراک و استان مرکزی و وجود کارخانه‌های بزرگ در این منطقه اشاره کرد و گفت: «در زمان جنگ، کارخانه آلومینیوم‌سازی را بمباران کرده بودند. من برای پیگیری وضعیت این منطقه تماس گرفتم و متوجه شدم عده‌ای جنازه‌ها را منتقل می‌کنند و عده‌ای از کارگران هم مواظب کارخانه بودند که مبادا منافع ملی ما ضربه ببیند و بدین ترتیب حتی یک لحظه اجازه ندادند که این کارخانه تعطیل شود. آیا واقعاً آن نگاه را می‌توانید با نگاه فعلی به کارخانه‌ها، تولید و صنعت مقایسه کنید؟ کارخانه‌های افسرده، اجرای ناقص اصل 44 که منجر به بیکاری بسیاری از کارگران شده است و محصولات کشاورزی بر جای مانده در کشور در مقابل واردات عظیم این محصولات از چین، آمریکای لاتین، آفریقا و کشورهای دیگر از جمله مسایلی است که امروز در کشور شاهدیم».

وی با بیان اینکه امام (ره) بسیار حساس بودند که مبادا بیگانگان بر اقتصاد ملی ما حاکم شوند و در این رابطه نگاه ایشان به جوانان، کارشناسان و دانشمندان بود، افزود: «با صرف نزدیک به 300 میلیارد دلار وضعیت اقتصادی ما در چه حالی است؟ آیا نفوذ بیگانگان را بر اقتصاد خود کم کردیم و از سرمایه‌های خارجی به خوبی استفاده کرده‌ایم یا آنکه همه ‌اقتصاد ما در اختیار بیگانگان است؟ آیا این حاکمیت نگاه امام (ره) است»؟

وی با بیان اینکه نگاه امام متوجه این بود که با توزیع معنویت و آزادی انسان‌ها از ترس، کرامت آنها را پاس بدارد، افزود: «نگاه امام به دانشجویان، قومیت‌ها و همه‌ انسان‌ها از این زاویه بود و به همین دلیل مردم آن شور و شوق و فداکاری‌ها را در انقلاب و دفاع مقدس از خود نشان دادند. آیا نگاه امروزی ما به ملت، دانشجویان، فرهیختگان و اقشار مختلف اینچنین است»؟

میرحسین با اشاره به تاکیدات امام(ره) نسبت به اهمیت به شوراهای تصمیم‌گیری در کشور، گفت: «امام از ارتش و دستگاه‌هایی که میراث بیش از صد سال کار در کشور ما بوده، دفاع کردند و زمانی که عده‌ای تلاش می‌کردند ارتش و برخی دیگر از این سازمان‌ها را منحل کنند امام روی این مساله ایستادگی کرد و در کنار آنها سازمان‌هایی نظیر سپاه، بسیج و جهاد سازندگی را نیز اضافه کردند و به این ترتیب کشور قدرت این را پیدا کرد که روی پای خود بایستد. آیا اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شوراهای تصمیم‌گیری و تاثیرگذار در کشور را از بین ببریم و بگوییم که این‌ها ساخته‌ آمریکا و صهیونیست‌هاست با نگاه امام سازگار است؟ اگر تسلیم چنین استدلالی شویم باید بگوییم که ارتش زمان رضاخان پایه‌گذاری شد و یا بگوییم هیات دولت را میرزا حسن‌خان سپهسالار در زمان ناصرالدین شاه به وجود آورده است؛ این چه حرفی است؟ این‌ها میراث فرهنگ و مدنیت ما است و دستگاه کارآمدی را ساخته است. از این دستگاه باید حمایت کنیم یا در صدد ویرانی آن بربیاییم و به گذشته رجوع کنیم؟ اگر این دستگاه بتواند کار خود را به درستی انجام دهد میلیاردها دلار در کشور گم نمی‌شود و حساب‌کشی می‌شود». 

وی با ابراز نگرانی از برخی تفکرات متحجرانه و ناکارآمد که باعث از بین رفتن عزت ملت می‌شود گفت: «متأسفانه نوعی بازگشت از نگاه امام ‌(ره) در امور مختلف دیده می‌شود، در صورتی که اگر بخواهیم عزیز بمانیم باید ایستادگی و خط استقامت را احیا کنیم».

نخست وزیر ایام دفاع مقدس با اشاره به نگرش امام ‌(ره) در خصوص مسائل مختلف گفت: «نگاه امام‌ (ره) نگاه ضد تحجرگرایی بود ایشان مسائل جهان را به روز درک می‌کرد و در تحلیل‌هایش به قدری قوی بود که با تیزبینی زوایای رابطه شرق و غرب را تبیین می‌کرد». 

نخست وزیر دوران پر افتخار دفاع مقدس در ادامه بر حرکت بر خط امام تاکید کرد و گفت: «هر نوع برگشت از نگاه امام، تحجر، وابستگی، ضعف، عدم کارآمدی و زیر سوال رفتن عزت ماست و این توصیه‌ من به خودم و همه دولت‌ها است».

میرحسین موسوی در خصوص خط مشی امام‌ (ره) در سیاست خارجی گفت: «ایشان شرایط جهانی و وضعیت کشور را همواره مد نظر داشتند همچنان که در سفری به سازمان ملل در دوران صدرات وزارت خارجه داشتم، ایشان به من گفتند که اگر شما بروید و هواپیمایتان را مصادره کنند چه می‌کنید؟ یا اگر پشت تریبون حرف بزنید و آنها برای تحقیر ملت ایران میکروفون را خاموش کنند شما چکار خواهید کرد»؟
وی افزود: «البته من به امام ‌(ره) گفتم چنین چیزی ممکن نیست. اما گویا چنین چیزی هم ممکن است همچنان که اخیرا آن را شاهد بودیم».

میرحسین موسوی با انتقاد از ضعف کارشناسان دیپلماتیک در ارائه مشاوره کارشناسی به رئیس‌جمهور فعلی تصریح کرد: «چگونه است کارشناسان دستگاه دیپلماسی توصیه رفتن به سوئیس را می‌کنند در حالی که اعتبار نظام زیر سؤال می‌رود».

کاندیدای دهمین دوره ریاست‌جمهوری در خصوص خط مشی فکری خود اظهار داشت: «من خط امامی هستم و خط امام ‌(ره) را دنبال می‌کنم و روش و شیوه‌ام در سیاست خارجی و اقتصاد تبعیت از نگاه امام ‌(ره) است. همچنان که رهبری ما هم خط امامی است و آن خط را دنبال می‌کند».

موسوی از هزاران شهید استان مرکزی از جمله شهید سیداحمد حسینی، نجفی، کاوه نبیهی و دانش آشتیانی یاد کرد و با بزرگداشت یاد و خاطره ی آن‌ها گفت: «امام چنین افتخار آفرینانی را تربیت کرد و افتخار تربیت چنین مرد بزرگی نیز مربوط به استان مرکزی است و جا دارد که همه ملت ما منتظر باشند که از استان مرکزی زنان و مردانی که در کشور ما پایه‌گذار هستند ظهور کنند و کشور را در آستانه‌ی مرزهای دانش و توسعه و تکیه بر ارزش‌ها و اسلام برسانند».

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)،‌ خطاب به مردم اراک و استان مرکزی گفت: «در مطالعاتی که در رابطه با استان‌های مختلف انجام دادم هیچ منطقه‌ای را همچون اراک و استان مرکزی در دویست سال گذشته ندیدم به طوری که این تعداد شخصیت تاثیرگذار در سیاست،‌ اقتصاد،‌ فرهنگ و هنر را به جامعه تحویل داده باشد. بدون اقرار بیش از 60 درصد رجال دوران قاجار و صد ساله گذشته کشور از قائم مقام‌ها و امیرکبیرها و شخصیت‌های بزرگ دیگر از این خطه بودند و آخرین آن‌ها خمینی کبیر است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
سؤالات من بسيار ساده است، ولي نمي‌دانم چرا كسي جواب نميدهد! اولاً بخش‌نامه ممنوعيت ورود با آستين كوتاه به ادارات و دانشگاه‌ها و لزوم استفاده از رنگ‌هاي تيره در كدام دولت صادر شد؟ثانياً مگر گشتهاي معروف ( همان ارشاد امروز ) در سالهاي دهه 60 ايجاد نشدند؟ ثالثاً زندانيان سياسي كه در دهه 60 بسيار بيشتر بودند چرا كوچكترين اعتراضي از نخست‌وزير آن زمان ديده نشد؟ يادمان باشد وقتي طاووس نيستيم طاووسي هم نكنيم. به قول مولوي: تو شغالي هيچ طاووسي مكن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
انشالله که رای بیاری...
یعنی انشالله که رئیس جمهور بشی...
چون رای آوردن که ملاک رئیس جمهور شدن نیست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
پاسخ سوال ساده شما اينستكه در آن زمان نهادهاي مواز بسياري اين كارها را انجام مي دادند ضمنا آقاي موسوي در آن زمان نه شخص اول مملكت بودند و نه شخص دوم و نه . . .
بپذيريد كه الان آزاديها بيشتر و تمدن ما پيشرفته تر از آن موقع است موسوي با زبان امروز سخن مي گويد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
ان شاالله که با رئیس جمهور شدن میرحسین موسوی وضعیت بد اقتصادی امروز که غنی و فقیر دارند گدایی می کنند ازبین برود .
البته به مردم ایرادی نمی توان گرفت زیرا مجبورند با توجه به وضعیتی که دولت برایشان به وجد آورده برای گذران امور گدایی کنند!
فقط خدا کند که احمدی نژاد دست از سر مردم بردارد
آقای احمدی نژاد
ما را به خیر تو امید نیست شرمرسان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
آقايان محترم زير سئوال بردن نخست وزيري دوران امام و مورد تاييد امام كار احمقانه اي است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
كمي اطلاعاتمان را دقيق كنيم؛ نهادهاي موازي چيست!؟ اين بخشنامه هيات دولت است. امضاي نخست وزير زير آن است. كدام زبان امروز!؟ نمي‌شود هم مورد تاييد امام بود هم دموكرات. اين دو با هم جور در نمي‌آيد. اين آقايان اصلاً از التقاط نان مي‌خورند. شال سبز مذهبي، اسلام ناب محمدي، موسيقي رپ!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین