کد خبر: ۹۱۲۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷

طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان اصفهان تصویب شد

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان به تصویب رسید و در مرحله ابلاغ است.
طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان اصفهان تصویب شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد بناییان روز پنجشنبه افزود: این شهر‌ها شامل فلاورجان، دهق، جوزدان، علویجه، درچه، فولادشهر، زاینده‌رود، خوانسار، قمصر، منظریه، قهجاورستان، کرکوند، زیباشهر، ابریشم، بادرود، افوس، میمه، دامنه و انارک است.

به گزارش اداره کل راه و شهرسازی اصفهان، وی خاطرنشان کرد: ۲۰ طرح تفصیلی دیگر مربوط به شهر‌های چادگان، بهاران، گرگاب، خور، خورزوق، کلیشاد و سودرجان، سفیدشهر، گوگد، گلشهر، رضوانشهر، گلدشت، پیربکران، کوهپایه، دهاقان، شهرضا، داران، بافران، دستگرد، فرخی و شاپورآباد از سال ۱۳۹۸ تا کنون (خرداد ۱۴۰۳) ابلاغ شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: مرحله اول ۱۹ طرح تفصیلی شهر‌های اژیه، تودشک، محمدآباد، ورزنه، کمشچه، بویین میاندشت، عسگران، وزوان، چرمهین، خالدآباد، نیک‌آباد، طالخونچه، نصرآباد، دیزیچه، خمینی‌شهر، گز، محمدآباد، قهدریجان و گلپایگان نیز تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده پنج است.

وی اضافه کرد: مرحله دوم هفت طرح تفصیلی شهر‌های لایبید، ورنامخواست، سمیرم، نجف‌آباد، آران و بیدگل، اردستان و زواره نیز در حال تهیه است.

بناییان خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذر‌ها را در سطح شهر و به تفکیک محله‌ها، مشخص و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کند.
به گزارش ایرنا، اصفهان با دارا بودن ۱۱۷ شهر از بزرگترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است، این خطه دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که حدود ۸۲ درصد آن‌ها شهرنشین هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین