کد خبر: ۹۲۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
تبلیغات

کاربرد گیربکس سیاره‌ای در صنعت

علت نام گذاری گیربکس سیاره‌ای به دلیل نحوه قرار گیری چرخ دنده‌ها و حرکت آن است. از نام‌های دیگر گیربکس سیاره‌ای می‌توان به گیربکس خورشیدی و گیربکس ستاره‌ای اشاره کرد.
کاربرد گیربکس سیاره‌ای در صنعت
آفتاب‌‌نیوز :

گیربکس سیاره‌ای از سه جزء اصلی دنده خورشیدی، دنده هرزگرد و دنده رینگی) که توسط محفظه یا قفسه محافظت می‌شود (تشکیل شده است. گیربکس سیاره‌ای در واقع نسل جدید گیربکس‌های صنعتی محسوب می‌شود.

از گیربکس سیاره‌ای برای انتقال بیشتر گشتاور در ابعاد کوچک استفاده می‌شود که به آن چگالی گشتاور می‌گویند. در واقع دنده‌های گیربکس سیاره ای بسیار مقاوم بوده و گشتاور بیشتری را انتقال می‌دهند.

گیربکس سیاره‌ای به دلیل ابعاد کوچک، راندمان بالا، قیمت مناسب و طول عمر بالا از جایگاه بسیار بالایی در صنعت برخوردار است. بطوری که در صنایعی، چون حمل و نقل برای ماشین‌های سنگین، ماشین‌های چاپ، خطوط نورد فولاد، آسیاب خرد کن معادن، کانوایر، رولینگ، نورد و ... استفاده و کاربرد بسیاری دارد.

برند‌های گیربکس سیاره‌ای

گیربکس سیاره‌ای توسط بسیاری از شرکت‌های خارجی و داخلی تولید می‌شود در ادامه به معرفی چند برند خوشنام در تولید گیربکس سیاره‌ای می‌پردازیم.

Siemens

شرکت زیمنس در سال ۱۸۹۹ توسط آلفرد فردیچ فلندر در شهر دوسلدورف آلمان تاسیس شد. گیربکس سیاره‌ای خود را تحت شرکت Flender که از زیر مجموعه زیمنس است به بازار عرضه می‌کند.

Bonfiglioli

در حدود نیم قرن پیش و در کشور ایتالیا تاسیس شد. گیربکس‌های سیاره‌ای بونفیگلیولی از گشتاور ۱۰۰۰ تا ۱.۲۸۷.۰۰۰ نیوتن متر تولید می‌شود.

Behin

از سال ۱۳۸۳ و در کشور عزیزمان ایران اقدام به تولید گیربکس صنعتی کرد. ماکزیمم گشتاور گیربکس سیاره‌ای بهین ۳۳۰۰۰ نیوتن متر است.

Yilmaz

این برند خوشنام ترکیه‌ای از سال ۱۹۳۶ آغاز به فعالیت کرد. گیربکس‌های سیاره‌ای ایلماز در دو تیپ R (پایه دار) و P (فلنچ دار) تولید می‌شود.

SEW

گیربکس سیاره‌ای SEW ساخت کشور آلمان است و در دو مدل P.RF و P.KF که بصورت شافت مستقیم و شافت از بغل هستند تولید می‌شود.

Siti

گیربکس سیاره‌ای سیتی هم ساخت کشور ایتالیا است و جزء برند‌های محبوب در این حوزه به شمار می‌رود. سیتی هم گیربکس‌های سیاره‌ای خود را با گشتاور بالا تا ۲۵۰۰۰ نیوتن متر به بازار عرضه می‌کند.

مزایای گیربکس سیاره‌ای

مزایای گیربکس سیاره‌ای

گیربکس‌های سیاره‌ای به دلیل اینکه نسل جدید گیربکس‌های صنعتی حساب می‌شوند دارای ساخت متالوژی بهتری نسبت به دیگر مدل‌های گیربکس هستند. در ادامه مقاله به دیگر مزایای گیربکس سیاره‌ای اشاره می‌کنیم.

  • راندمان، گشتاور، استحکام و طول عمر بالا
  • کم حجم بودن
  • تنوع بالا در نوع خروجی
  • امکان کوپله کردن این گیربکس‌ها با انواع الکتروموتور
  • تعمیر نگهداری آسان به دلیل طراحی ساختار این مدل
  • لقی بسار کم
  • نصب و راه اندازی آسان
  • تنوع در انتقال دور
  • و.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین