کد خبر: ۹۲۵۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
خلیل الحیه از اعضای ارشد حماس مطرح کرد

جزئیات تازه از شهادت اسماعیل هنیه: ترور با موشک صورت گرفته؛ قبل از اصابت شیشه‌ها شکسته و دیوار فرو ریخته است

خلیل الحیه جانشین رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه مقاومت هرگز با شهادت یا درگذشت یکی از رهبرانش، متوقف نخواهد شد، تاکید کرد ترور اسماعیل هنیه، هیچ دستاورد اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی به شمار نمی‌رود.
جزئیات تازه از شهادت اسماعیل هنیه: ترور با موشک صورت گرفته؛ قبل از اصابت شیشه‌ها شکسته و دیوار فرو ریخته است
آفتاب‌‌نیوز :

خلیل الحیه از رهبران جنبش حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران گفت: اسماعیل هنیه زندگی خود را به خاطر دین و وطنش فدا کرد و در شرایط فوق العاده به شهادت رسید.

وی افزود اسماعیل هنیه در یک مکان سری حضور نداشت و ترور او دستاورد اطلاعاتی برای دشمن به شمار نمی‌رود.

الحیه خاطر نشان کرد دشمن می‌داند که مقاومت، ایران و لبنان هرگز ترور هنیه را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی تمایل دارد منطقه را به آتش بکشاند، گفت اشغالگران تمام جهان را از طریق هدف قرار دادن لبنان و ایران به چالش کشیده اند، آن‌ها می‌دانند که اقداماتشان بی پاسخ نخواهد ماند.

الحیه تاکید کرد رژیم صهیونیستی، بهای سنگینی را برای جنایت خود در ترور رهبر، اسماعیل هنیه پرداخت خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد حماس و دیگر گروه‌های مقاومت همچنان به راهبرد خود که هرگز با شهادت یا درگذشت یکی از رهبرانش منحرف نمی‌شود، ادامه خواهند داد.

الحیه با بیان اینکه ما با شما برای ادامه راه مقاومت عهد و پیمان می‌بندیم، اظهار داشت اشغالگران از طریق تلاش خود برای به آتش کشاندن تمام منطقه، فرار رو به جلو دارند.

عضو برجسته حماس تاکید کرد مقاومت ادامه خواهد یافت و هر کس جانشین اسماعیل هنیه شود، همان راهی را که وی در پیش گرفته بود، طی خواهد کرد.

وی تصریح کرد تنها گزینه نتیجه بخش در برابر دشمن، گزینه مقاومت است و شکست هر گزینه‌ای غیر از آن اثبات شده است.

خلیل الحیه سپس با اشاره به این ترور افزود: با وجود خونریزی‌ها و ترور‌ها صحبت از مذاکرات و آتش بس با دشمن صهیونیستی معنی ندارد.

عضو ارشد حماس در ادامه با بیان کارشکنی‌های متعدد نتانیاهو در مسیر توافق آتش بس و تبادل اسرا افزود: نتانیاهو و کابینه اش حتی با وجود موافقت اولیه با طرح بایدن، رئیس جمهور آمریکا و در شرایطی که در آستانه توافق قرار داشتیم به ناگهان خواستار مذاکره بر سر شروطی جدید شد؛ همین امر نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال رسیدن به توافق نیستند و قصد ندارد تجاوزات خود به نوار غزه را متوقف کنند.

الحیه سپس ضمن اشاره به تداوم کارشکنی‌های صهیونیست‌ها در این مسیر اضافه کرد: دو روز قبل از شروط جدید اسرائیل برای مذاکرات با مقاومت فلسطین مطلع شدیم، اما آن‌ها همزمان به ترور ادامه دادند و منطقه را به آشوب کشیدند و سپس به لبنان تجاوز کردند؛ آن‌ها باید هزینه جنایات خود را بپردازند.

وی در تشریح جزئیات ترور رئیس فقید دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: شاهدانی که با اسماعیل هنیه بودند، تأیید کرده‌اند که یک موشک به اتاقی که او در آن بود اصابت کرده است. مکان حادثه به واسطه انفجار موشک تخریب شده و برخی از شیشه‌ها، پنجره‌ها، در‌ها و دیوار‌ها آسیب دیدند.

عضو ارشد حماس ادامه داد: دادستان از صبح یک کمیته تشکیل داده است و تیم‌های فنی در محل حضور دارند تا این موضوع را پیگیری کنند؛ ما اطمینان داریم که به حقیقت کامل این حادثه دست خواهند یافت.

وی در پایان افزود منتظر نتایج تحقیقات کامل مقامات ایران درباره ترور اسماعیل هنیه هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین