کد خبر: ۹۴۰۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

تغییر سبک زندگی موجب کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی شده است

دانشیار گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در چند سال اخیر متاسفانه شاهد کاهش سن بروز بیماری‌های عروق قلبی یا اترو اسکروزیس از ۶۰ سال به سنین حدود ۴۰ سال هستیم که لازمه پیشگیری از اغلب بیماری‌های قلبی تغییرات در سبک زندگی، رژیم غذایی، ورزش و تحرک کافی است.
تغییر سبک زندگی موجب کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی شده است
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر رامین خامنه باقری با بیان اینکه بیماری‌های قلبی از شایعترین علل مرگ و میر در دنیا به شمار می‌روند خاطر نشان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی شامل طیف بسیار گسترده‌ای همچون درگیری عروق قلبی، تصلب شرائین، نارسایی، درگیری دریچه قلبی، رماتیسم قلبی، تب رماتیسمی و ... هستند که ابتلا به آن موجب اختلال در کیفیت و روند زندگی می‌گردند و علاوه بر آن سایر ارگان‌های بدن مانند کبد، ریه و کلیه‌ها را نیز دچار مشکل می‌کند. 

وی افزود: شایعترین بیماری قلبی اترو اسکلرو زیس، یا عروق کرونر است، لذا شاه علامت این بیماری درد در قفسه صدری است، که با راه رفتن و از پله بالا رفتن یا فعالیت فیزیکی اتفاق بیفتد، که از طرق مختلف اتفاق می‌افتد، گاهی اوقات بیمارانی به ما مراجعه می‌کنند و اعلام می‌کنند برای دقایقی درد در پشت جناق سینه و یا احساس سنگینی در قفسه سینه دارند که با استراحت ۱۰ دقیقه‌ای بهبود می‌یابند لذا نباید از این موضوع غافل باشند و باید آن را جدی بگیرند و سریعا برای درمان زمینه‌ای ان به متخصص قلب مراجعه نمایند.

دانشیار گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: گاهی اوقات ممکن است، با اولین علائم درد در قفسه سینه سکته قلبی رقم بخورد و سبب شرایط بسیار در دناکی برای بیمار فراهم گردد، و گا‌ها سبب مرگ بیمار گردد، لذا در این شرایط ثانیه به ثانیه برای بیمار حائز اهمیت است و باید سریعا به بیمارستان اعزام گردد و نیازمند اقدامات تشخیصی و درمانی تخصصی و سریع است.

دکتر خامنه باقری با اشاره به اینکه فاکتور‌های قابل کنترل و غیر قابل کنترل زیادی در بروز و شیوع بیماری‌های قلبی نقش دارند، اذعان داشت: برخی فاکتور‌های محیطی همچون آلودگی هوا، ژنتیک، استرس محیطی، غیر قابل کنترل هستند و برخی فاکتور‌ها همچون چربی، فشار خون، دخانیات و دیایت کخ در بروز بیماری‌های قلبی نقش دارند قابل کنترل بوده که با مشاوره با پزشکان و رعایت مقوله پیشگیری زمینه کاهش موارد رقم خواهد خورد.

دانشیار گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تحرک و رژیم غذایی از مهمترین فاکتور‌های سلامت قلب است و لازم است هر فرد در هفته بالغ بر ۱۵۰ دقیقه پیاده روی تند یا بصورت روزانه یا متناوب داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین