کد خبر: ۹۴۲۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲

ستاره دنباله‌داری که پس از ۸۰۰ قرن به زمین رسید

علاقه‌مندان این شانس را خواهند داشت تا طی هجده روز آینده دنباله داری را در آسمان مشاهده کنند که هر ۸۰ هزار سال یک‌بار از روی زمین قابل‌مشاهده است.
ستاره دنباله‌داری که پس از ۸۰۰ قرن به زمین رسید
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تایمز، این دنباله دار موسوم به A۳ یا Tsuchinshan-ATLAS توسط ستاره شناسان به عنوان دنباله دار قرن شناخته می‌شود و ابتدا در نیمکره جنوبی قابل مشاهده است. اما از امروز که به فصله تقریبا ۴۴ میلیون مایلی زمین می‌رسد، در نیمکره شمالی نیز قابل مشاهده خواهد بود.‌ای ۳ اولین بار در ژانویه سال ۲۰۲۳ توسط دو رصدخانه در چین و آفریقای جنوبی شناسایی شد. این دنباله دار از مکانی به نام ابر اورت به نزدیکی زمین رسیده که بسیار دورتر از سیارات و سیارک‌هایی است که بشر قادر به شناسایی آن‌ها بوده است. 

ابر اورت یک پوسته کروی غول پیکر است که منظومه شمسی را نیز احاطه کرده و میلیارد‌ها جرم و از جمله دنباله دار‌های مختلف را در خود جای داده است.‌ای تری از امروز تا ۱۸ روز دیگر در نیم کره شمالی قابل دیدن خواهد بود و پس از آن انسان‌ها باید ۸۰۰ قرن دیگر برای مشاهده دنباله دار مذکور انتظار بکشند. 

این ستاره دنباله دار نیز مانند سایر دنباله دار‌ها از گاز، ذرات منجمد و گرد و غبار تشکیل شده و بخش دنباله دار آن‌ها به دلیل وزش باد‌های مغناطیسی خورشید ایجاد می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین