کد خبر: ۲۳۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۹

وزارتخانه‌هاي نفت و نيرو ادغام نمی شوند

آفتاب‌‌نیوز :  وي با اشاره به اينكه با توجه به تنظيم جهشي بودجه سال 85 ، رويكرد مثبتي در كميسيون‌‏هاي مجلس و دولت نسبت به تصويب آن وجود دارد اظهار داشت: بودجه بخش آب و برق وزارت نيرو در حين تدوين با رييس جمهوري و برخي وزراي مربوطه رايزني شده و شخصا در تمامي كميسيون‌‏هاي مربوط به وزارت نيرو حضور پيدا كرده و رويكردهاي خود را انتقال داده ام ، اما تصور ما بر اين است كه روش بودجه‌‏نويسي براي سال 85 در وزارت نيرو با اكثر مسوولان نظام همسو باشد.

فتاح افزود: وزارت نيرو داراي رويكرد اداري براي حل موضوع آب و برق است كه اين روال ممكن است 25 تا 30 سال به طول انجامد، چرا كه با روند فعلي تخصيص بودجه به حوزه‌‏هاي آب و برق نبايد بيش از اين انتظار داشت.


وي ادامه داد: با رويه انقلابي و جهشي كه به عزم ملي براي همسو كردن دولت و مجلس نياز دارد، مي‌‏توانيم اين قول را بدهيم كه طي حداكثر دو يا سه دوره در دولت هاي آتي ، سيماي آب و برق كشور متحول شود.
فتاح در خصوص سد سيوند گفت: جلسات متعددي در خصوص سد سيوند با سازمان ميراث فرهنگي برگزار شده و طي نامه‌‏اي به رييس‌‏جمهور نظرات خود را منتقل كرده ام و اين در حالي است كه من در هر جلسه دولت با رييس سازمان جهانگردي و ميراث فرهنگي صحبت و روال سد سيوند را با همفكري يكديگر مورد نقد قرار مي‌‏دهيم.

وي تصريح كرد: در آينده‌‏اي نزديك از خبرنگاران دعوت خواهيم كرد كه بازديد مشتركي را از سيوند داشته كه در آنجا همه شاهد اين باشند كه كار به صورت كاملا هماهنگ شده پيش مي‌‏رود.
وي در مورد بازديد دو روزه خود از استان گيلان و افتتاح پروژه هاي اين استان افزود: فعاليت‌‏هاي بسيار موثري در حوزه نيرو در استان گيلان صورت گرفته ، البته اين فعاليت‌‏ها كافي نبوده و بايد فعاليت‌‏هاي ناقص را تكميل كرده و برخي از فعاليت‌‏هاي جديد را نيز آغاز كنيم.
فتاح با اشاره به اينكه مشكل اصلي در استان گيلان، هدر روي نامطلوب آب است گفت: سطح آب زيرزميني و قدمت شبكه‌‏هاي شهري در اين استان بالا است ، به نحوي كه رشت 35 درصد هدر روي آب دارد كه قابل قبول نيست.
به گفته وي، بايد اقدامات جدي‌‏تر در جهت رفع احتمالي آلودگي آب و نيز شبكه‌‏هاي فاضلاب صورت داد.
وي افزود: در حال حاضر شبكه فاضلاب 7 شهر مهم ايران در حال انجام است ، ولي به كندي پيش مي‌‏رود ، ضمن اين كه مطالعات 18 شهر نيز به پايان رسيده و بايد در اولين فرصت در دستور كار و رديف بودجه‌‏اي قرار گيرد تا عمليات اجرايي آن آغاز شود .
به گفته وي، احداث شبكه‌‏هاي فاضلابي كه آغاز شده‌‏اند نيز روند كندي دارند.
وزير نيرو افزود: مدول اول شهرهاي رشت، لاهيجان و بندرانزلي بايد امسال و اوايل سال آتي مورد افتتاح قرار گيرند.
فتاح با بيان اين كه اگر نيروگاه‌هاي در حال احداث با تامين منابع مناسب و طبق زمان‌بندي كه به آنها نياز داريم وارد مدار شوند، خاموشي برق نخواهيم داشت اظهار داشت:تراز صادرات و واردات برق كشور در پايان سال منفي بوده و ‌واردات برق ايران با صادرات آن همسو بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین