کد خبر: ۱۲۲۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۶

ماجرای عجیب برگزاری یک نشست خبری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز یکشنبه خبرنگارانی که برای نشست خبری نمایش تماشاچی محکوم به اعدام به مجموعه تئاتر شهر دعوت شده بودند با اتفاق عجیبی مواجه شدند. البته اتفاقات عجیب در عرصه هنر در چند سال اخیر چندان دیگر عجیب نیست. 

به گزارش پارس توریسم، خبرنگاران وقتی به تئاتر شهر رفتند با این پاسخ مواجه شده‌اند که این نشست به کافه‌ای در حوالی تئاتر شهر انتقال یافته. 

نمایش تماشاچی محکوم به اعدام همان نمایشی است که خبر بازبینی متعدد آن بارها در رسانه‌ها منتشر شده و همان نمایشی است که چند روز پیش فائزه هاشمی از آن دیدن کرد. 

گویا این نشست خبری، علی‌رغم هماهنگی‌هایی که قبلا انجام شده بود با برگزاری آن در مجموعه تئاتر شهر مخالفت شد و بعداز آن و پس از این برخورد توهین‌آمیز، کار گردان و بازیگران و روابط عمومی این نمایش سعی می‌کنند این نشست را در جای دیگری برگزار کنند. حتی از سوی برخی پیشنهاد برگزاری این نشست در خیابان می‌شود ولی بالاخره نشست جنجالی نمایش جنجالی تماشاچی محکوم به اعدام در یکی از کافه های اطراف چهارراه ولیعصر برگزار شد. 

در این نشست روح‌الله جعفری با یادآوری جایگزین‌شدن سالن کنفرانس مجموعه‌ی تئاتر‌شهر به جای سالن شماره دو اظهار تاسف کرد: مسئولان تئاتر، با استناد به این‌که تئاترشهر تالار کنفرانس ندارد، چند سال پیش یکی از سالن‌های نمایش را که هرچند سالن خیلی خوبی هم نبود، خراب کردند تا سالن کنفرانس درست شود که چنین نشست‌هایی در آن برگزار شود، اما متاسفانه امروز مسئولان تئاترشهر به گروه‌های اجرایی اعلام می‌کنند که باید نشست‌های‌شان را در سالن‌های اجرا برگزار کنند. 

او در ادامه خطاب به خبرنگاران گفت: متاسفم با وجود تمام هماهنگی‌های انجام شده و علی‌رغم اطلاع‌رسانی مبنی بر برگزاری این نشست در تالار سایه‌ی تئاتر‌شهر، از روز گذشته تا به امروز به ما فشار آوردند که از برگزاری این نشست صرفه‌نظر کنیم، چرا که برخی از مسئولان معتقد بودند از دید آنها قرار است حرف‌های خطرناکی بزنیم، تا جایی که بنده مسئولیت این نشست را پذیرفتم و قرار شد ساعت 11 این نشست برگزار شود، اما وقتی ساعت 10 به تالار سایه مراجعه کردیم، به ما اعلام شد هماهنگی انجام نشده و نشست باید ساعت 4 عصر برگزار شود. 

جعفری اضافه کرد: نمی‌دانم چرا دست‌اندرکاران تئاتر‌شهر از برقراری دیالوگ میان یک گروه تئاتری و اهالی رسانه بیم دارند، چرا که قرار نیست ما حرف‌های پیچیده‌ای بزنیم بلکه می‌خواهیم درباره‌ی کارمان صحبت کنیم. 

در بخش پایانی این نشست فروغ سجادی ـ روابط عمومی این گروه ـ از خبرنگاران عذرخواهی کرد که نشست خبری را در فضایی خارج از مجموعه‌ی تئاتر‌شهر پوشش داده‌اند. 

در پاسخ به این سخنان وحید لک ـ مدیر روابط عمومی مجموعه‌ی تئاتر‌شهر ـ هم که از اواسط نشست به این جمع پیوسته‌ بود، درباره‌ی مطالبی که گروه در خصوص ناهماهنگی‌های ایجاد‌شده عنوان کردند، توضیح داد: ای کاش این نشست‌ها بیشتر به نمایش می‌پرداخت، چرا که نشست تخصصی تئاتر است. چند روز پیش دوستان نامه‌ای دادند که در آن نامه ساعت برگزاری نشست درج نشده بود و ما دیروز به‌طور اتفاقی مطلع شدیم که ساعت 11 را اعلام کرده‌اند. ما امروز با 10 دقیقه تاخیر هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم، اما گروه دیگر حاضر نشدند نشست را در تئاترشهر برگزار کنند. از سوی دیگر گروه‌ها مجوز عکاسی دارند اما برای نمایش، نه آن که با مهمانانشان عکس بگیرند. 

در پاسخ به این سخنان روح‌الله جعفری گفت: ما ساعت 10 به تالار سایه مراجعه کردیم و بچه‌های حراست گفتند به هیچ وجه حق ندارید این نشست را برگزار کنید. طبیعی بود که مکان دیگری را برای برگزاری آن جایگزین کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین