کد خبر: ۱۵۶۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴

قول ناگفتنی حدادعادل به مرتضوی چه بوده است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی انتشار نامه سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران درباره قول های حداد عادل به وی که بنابر اظهار مرتضوی قابل بیان نیست، خبرنگار «بازتاب» به اطلاعاتی از این جلسه و برخی از این قولها دست یافته است. 

بعد از آن که مرتضوی در نامه منتشره خود اعلام کرد: «جناب آقای حداد عادل در ازای اعلام آمادگی برای استعفا چندین قول به من دادند که در این متن قابل ذکر نیست و در آخرین جلسه مشترک نیز فرمودند پیگیر آن هستم و با وجود تلاش جناب آقای حداد عادل هیچ یک از آنها تا به حال عملی نشده است.» همه ناظران کنجکاو شدند بدانند این چه قول های مهمی بوده که مرتضوی به حداد داده و مرتضوی هم آن را بیان نمی کند؟ 

به گزارش بازتاب، طبق اطلاعات دریافتی، یکی از قول هایی که حداد عادل به مرتضوی داده، این است که در گرفتن عفو وی درباره اتهاماتی که علیه مرتضوی در قوه قضائیه مطرح است، کمک خواهد کرد.

حداد در جلسه خود با مرتضوی، همچنین از دیدار 4 ساعته (8 الی 12 شب) خود در شب قبل از جلسه با مقامات عالیرتبه نظام خبر داده و اظهار کرده که قادر به حل مساله می باشد.

در این شرایط، انتشار پاسخ حدادعادل به سعید مرتضوی نیز تایید کننده این خبر می باشد. 

حداد عادل در نامه خود اظهارات مرتضوی درباره قولهایش را به فراهم کردن زمینه بازگشت مرتضوی به دستگاه قضایی ارتباط داده و از مذاکره خود با رییس قوه قضاییه برای حل این مساله خبر داده است.

وی اظهار کرده: «آقای مرتضوی به بنده گفتند حال که من تصمیم به استعفا گرفته‌ام مایلم به قوه قضائیه برگردم و چون در حال حاضر در حالت «تعلیق» قرار دارم، مایلم هر چه زودتر محاکمه شوم و از حال تعلیق و بلاتکلیفی خارج شوم و بتوانم بعد از صدور حکم دادگاه، به قوه قضائیه بازگردم. اینجانب به ایشان قول دادم که برای تأمین مقصود ایشان که تسریع در رسیدگی و محاکمه بود، اقدام کنم.»

البته روشن است درخواست مرتضوی که متعاقب آن باید به قوه قضائیه بازگردد، تسریع در محاکمه نیست. و الا بعد از انتشار گزارش مجلس درباره حوادث کهریزک و مقصر شناختن او و پیامد آن رای چندین قاضی، تاخیر حدودا 5 ماهه در تعلیق وی از مقام قضایی صورت نمی گرفت و بعد از آن تعلیق نیز تا به امروز این میزان تاخیر در صدور حکم او انجام نمی شد و در واقع نگاه مرتضوی بیشتر به نتیجه محاکمه بوده است.

گفتنی است به دلیل آن که سعید مرتضوی از سوی دادسرای انتظامی قضات تعلیق شده است، بازگشت وی به قوه قضاییه که نیازمند داشتن ابلاغ قضایی مرتضوی است، تنها در صورتی ممکن است که دادسرای انتظامی قضات، مرتضوی را از کلیه اتهامات تبرئه کرده و یا وی مورد عفو قرار گیرد که این موضوع یکی از همان قولهای مورد ادعای مرتضوی است.

اگرچه به نظر نمی رسد سایر قول هایی که مرتضوی مدعی است حداد عادل به وی داده، قابل انتشار باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین