کد خبر: ۲۱۳۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸

بحران بودجه آمریکا نفت را بالا کشید

تاثیر دوباره عوامل ژئوپولتیک بر بازار نفت و همچنین تردیدهای پیش روی بحران بودجه آمریکا، بهای نفت خام برنت را در پایان معاملات روز گذشته (سه شنبه ١٦ مهر) به بیش از ١١٠ دلار برای هر بشکه رساند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، به دنبال رسوخ دوباره تهدیدهای ژئوپولیتیک به بازار نفت و همچنین بهبود شاخص ارز دلار آمریکا در پی مکالمه تلفنی باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده با جان بوهنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، بهای نفت خام در دو سوی اقیانوس اطلس با افزایش رو به رو شد.

اوباما  از بوهنر خواست با یک رای ساده به بحران تعطیلی دولت آمریکا پایان دهد و از میزان بدهی مالی این کشور بکاهد، موسسه های رتبه سنجی اعتباری برای بررسی دوباره رتبه اعتباری آمریکا به تصمیم کنگره این کشور چشم دوخته اند.

جیم ریتربوش، یک تحلیلگر اقتصادی در یادداشتی پژوهشی، بحران بدهی مالی آمریکا را تا حدودی به یک شمشیر دو لبه برای قیمت های جهانی نفت خام تشبیه کرد.

وی گفت: بحران بودجه آمریکا سبب ضعف دلار آمریکا شده است و در چنین شرایطی نفت خام برای دارندگان دیگر ارزها جذابتر شده است، در حالی که این وضعیت نیز احتمال شدید افزایش معاملات این کالای اقتصادی را افزایش داده است.

تشدید دوباره تنش های سیاسی در مصر و دستگیری یکی از اعضای ارشد القاعده توسط نیروهای نظامی آمریکا در لیبی نیز سبب ایجاد نگرانی ها درباره اختلال در عرضه نفت خاورمیانه، تولید کننده یک سوم نفت خام جهان، شده است.

جان کیلداف، یک تحلیلگر در موسسه اگین کپیتال ال ال سی در نیویورک در این باره گفت: دستگیری این عضو القاعده می تواند مخاطره هایی را برای تاسیسات و زیرساخت های نفتی در لیبی به دنبال داشته باشد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر، ٤٨ سنت افزایش یافت و به ١١٠ دلار و ١٦ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز برای تحویل در ماه نوامبر با ٤٦ سنت افزایش، در سطح ١٠٣ دلار و ٤٩ سنت تثبیت شد.

به گزارش شانا،اختلاف میان دو شاخص نفت خام برنت و دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات روز گذشته بازار نفت به ٦ دلار و ٦٧ سنت برای هر بشکه رسید که بالاترین سطح از اوایل سپتامبر به شمار می آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین