کد خبر: ۲۱۴۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰

پرتاب نارنجک برای توقف حکم اعدام قاتل

وقتی آخرین تلاش‌های خانواده قاتل برای گرفتن رضایت نتیجه‌ای نداد، آنها دست به‌کار وحشتناکی زدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: 2نفر از بستگان قاتل با پرتاب نارنجک به سوی مأموران پلیس و خانواده مقتول قصد توقف اجرای حکم اعدام را داشتند که باعث مجروح‌شدن 28نفر شدند.

ساعت 5:45صبح دیروز قرار بود مردی در زندان مرکزی ایلام به دار مجازات آویخته شود که در سال83 مرتکب جنایت شده بود. در آن زمان وی در جریان یک درگیری، با ضربات چاقو مردی را به قتل رسانده و پس از دستگیری و اعتراف به جنایت، در دادگاه به قصاص محکوم شد.

وقتی حکم قصاص این مرد در دیوانعالی کشور به تأیید رسید، تلاش خانواده وی برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول شروع شد اما خانواده داغدیده حاضر به گذشت نبودند. تنها خواسته آنها قصاص بود و خانواده قاتل وقتی دیدند نمی‌توانند تصمیم آنها را تغییر دهند، شروع به تهدید این خانواده کردند.

آنها بستگان مقتول را تهدید کردند که اگر رضایت ندهند و قاتل به دار آویخته شود، دست بردار نیستند و باز هم دست به جنایت خواهند زد. اما حتی این تهدیدها هم نتوانست خانواده مقتول را از تصمیمی که داشتند منصرف کند.

 سرانجام با انجام مقدمات اجرای حکم قصاص، روز گذشته(22مهرماه) برای اجرای حکم درنظر گرفته شد و خانواده مقتول راهی زندان مرکزی ایلام شدند تا شاهد اعدام قاتل باشند. عقربه‌های ساعت از 5صبح گذشته بود که آنها به مقابل در زندان رسیدند. خانواده قاتل نیز در آنجا حضور داشتند تا برای آخرین‌بار درخواست بخشش کنند اما تلاش‌های آنها باز هم بی‌نتیجه ماند تا اینکه حادثه هولناکی رخ داد.

سرهنگ گوهری، رئیس پلیس آگاهی استان ایلام با بیان این خبر به همشهری گفت: هنوز حکم قصاص اجرا نشده بود و خانواده مقتول وارد زندان نشده بودند که 2نفر از بستگان قاتل وقتی دیدند اولیای دم حاضر به گذشت نیستند، 2نارنجک بین مردم و ماموران پلیس و زندان که در آنجا حضور داشتند پرتاب کردند.

وی ادامه داد: یکی از نارنجک‌ها منفجر شد اما دیگری عمل نکرد و عاملان این حادثه به سرعت سوار ماشین شدند و پا به فرار گذاشتند. سرهنگ گوهری با بیان اینکه نارنجک منفجرشده از نوع ساچمه‌ای بود، افزود: پرتاب‌شدن ده‌ها ساچمه به اطراف باعث مجروح شدن عده زیادی از مردم، ماموران پلیس و ماموران زندان شد که با حضور اورژانس در محل، مجروحان به بیمارستان انتقال یافتند.

وی تأکید کرد: حدود ساعت 5:30صبح حادثه به پلیس آگاهی گزارش شد و تیم‌های عملیاتی، جست‌وجو برای دستگیری عاملان حادثه را شروع کردند. کارآگاهان با تحقیق از شاهدان و به‌دست‌آوردن مشخصات خودروی متهمان، طرح مهار را به اجرا گذاشتند و به این ترتیب تمامی مسیرهای ورودی و خروجی ایلام تحت نظر گرفته شد.

رئیس پلیس آگاهی ایلام با اشاره به اینکه عملیات دستگیری متهمان تنها 25دقیقه طول کشید، گفت: زمانی که جست‌وجو برای به‌دام‌انداختن عاملان پرتاب نارنجک ادامه داشت، قاتل طبق برنامه‌ای که از قبل درنظر گرفته شده بود به دار آویخته شد و خوشبختانه ماموران نیز توانستند خودروی متهمان را در یکی از خیابان‌ها شناسایی و در جریان عملیات تعقیب و گریز، آن را در یک کوچه بن‌بست متوقف کنند.

وی با بیان اینکه عاملان پرتاب نارنجک عموی 35ساله قاتل و یکی از بستگان 25ساله او هستند، افزود: با کشف ضامن یکی از نارنجک‌ها در دستان متهمان، آنها چاره‌ای جز بیان حقیقت ندیدند و در همان بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند که برای به‌تأخیرانداختن اجرای حکم اعدام قاتل دست به این اقدام زده‌اند. سرهنگ گوهری اظهار داشت: برای هردو متهم قرار بازداشت صادر شده است و تحقیقات تکمیلی درخصوص پرونده ادامه دارد.در همین حال سردار دولتی، رئیس پلیس ایلام نیز با اشاره به اینکه در این حادثه 28نفر مجروح شدند، تصریح کرد: حال عمومی مجروحان حادثه رضایت‌بخش است و بیشتر آنها به‌صورت سرپایی درمان شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین