کد خبر: ۲۱۴۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴

بازداشت گسترده مهاجران خارجی در مسکو

در پی قتل یک جوان روس توسط یک مهاجر و بالا گرفتن احساسات ضد خارجی در مسکو، پلیس پایتخت کنترل بر کارگران خارجی را تشدید کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش منابع خبری، پلیس با یورش به یکی از بازارهای میوه و تره‌بار جنوب مسکو که کارگران آنرا مهاجران تشکیل می‌دهند، تاکنون حداقل 1200 تن، عمدتا از اتباع قفقاز و آسیای میانه را بازداشت کرده است. عده زیادی هم در این رابطه مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

یک شهروند جمهوری آذربایجان که تابعیت روسیه را هم دارد، در واکنش به این موضوع می‌گوید: ما هیچ افتضاح و مشکلی در روسیه بوجود نیاورده‌ایم. همه چیز از پیش تنظیم شده بود و این ماجرا قطعا ختم به خیر نمی‌شود. آن‌ها هستند که با فریاد، خواهان رفتن ما شده‌اند. به نظر شما این چیزی را تغییر خواهد داد؟ نه تنها وضع بهتر نخواهد شد که بدتر هم می‌شود.

این درحالی است که معترضان، عمدتا از گروه‌های ناسیونالیست افراطی، به حضور چشمگیر مهاجران خارجی در روسیه اعتراض دارند و آن‌ها را دلیل افزایش جرم و جنایت در جامعه روسیه می‌دانند.

یکی از ساکنان محلی می‌گوید: این مهاجران چاقو در دست، به راحتی در محل جولان می‌دهند. نزدیک پاسگاه پلیس به مردم تجاوز می‌کنند و آن‌ها را کتک می‌زنند اما هیچ‌کس این حقایق را بازگو نمی‌کند. همه چیز در گزارش‌های پلیس مخفی می‌ماند و ما شبیه احمق‌ها شده‌ایم.

به گزارش ایسنا، قتل ایگور شرباکوف بیست و پنج ساله در یکی از محله‌های جنوب مسکو، این روزها بهانه‌ای شده است برای تقویت و نمایان شدن نگرش‌های افراطی ضد خارجی در روسیه.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین