کد خبر: ۲۳۱۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸

سفر کمیسر عالی سازمان ملل به ایران

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد:ˈآنتونیو گوترسˈ کمیسر عالی این نهاد بین المللی فردا (دوشنبه) به ایران سفر می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی سازمان ملل در این بیانیه تاکید کرده است : در حالی که افغانستان در سال 2014 دوران گذار را می گذراند، نیاز برای ارتقای وضعیت انسانی و کمک های انسان دوستانه احتمال افزایش می یابد.

این بیانیه می افزاید : ایران و پاکستان میزبان بیشترین تعداد پناهجو در جهان هستند به استمرار حمایت های بین المللی برای ادامه کمک های خود به پناهجویان در این زمان دشوار نیاز دارند.

این دیدار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری درافغانستان در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت 1393)همچنین خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در پایان سال جاری میلادی صورت می گیرد.

براساس آمار و ارقام پلیس، تقریبا یک میلیون مهاجر افغان به صورت غیرقانونی در ایران زندگی می کنند و840 هزار مهاجر نیز توانسته اند نام خود را به عنوان پناهجوی قانونی ثبت کنند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان های غیردولتی دیگر معتقدند اقتصاد افغانستان برای بازگشت شمار قابل توجهی از پناهندگان افغان به این کشور با توجه به خروج نیروهای تحت امر آمریکا از این کشور آماده نیست.

قرار است گوترس در این سفر دو روزه با مقامات ایرانی و سازمان های بین المللی دیدار و بر تعهد کمیساریای عالی برای حمایت از دولت ایران تاکید کند.

یک مقام مطلع در سازمان ملل متحد گفت گوترس احتمالا موضوع سوریه و موج مهاجران سوری از این کشور را نیز بررسی می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین