کد خبر: ۲۳۴۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

چند میلیون نفر مراسم اسکار را تماشا کردند؟

هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار در حالی بامداد دوشنبه به وقت تهران برگزار شد که تنها در ایالات متحده 43 میلیون نفر آن را تماشا کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم اهدای جوایز اسکار 2014 بطور زنده از شبکه ای‌بی‌سی پخش شد و در آمریکا به طور میانگین 43 میلیون نفر بیننده داشت.

از بین تماشاگران این مراسم، 12.9 میلیون نفر تماشاگر بزرگسال (18 تا 49 ساله) بودند. این آمار را موسسه نیلسن اعلام کرد و افزود مراسم اسکار 2014 پربیننده‌ترین برنامه پخش زنده دنیای سرگرمی از سال 2004 تا کنون بوده. پیش از این رکورد پربیننده‌ترین برنامه دنیای سرگرمی در دست آخرین اپیزود سریال «دوستان» بود.

این برای سومین سال متوالی است که آمار بینندگان مراسم اسکار ارتقاء پیدا کرده است. این برنامه نسبت به سال گذشته که 40.4 میلیون نفر بیننده داشت، با شش درصد رشد بیننده روبرو شد. از طرفی مراسم اسکار نیز در 10 سال گذشته نتوانسته بود چنین آمار بینندگانی داشته باشد.

علاوه بر این الن دیجنرس که اجرای این مراسم را برعهده داشت نیز توانست، چند رکورد را جابجا کند. آمار بینندگان بزرگسال این مراسم (18 تا 34 ساله) بهترین رکورد هفت سال اخیر خود را داشت و یک درصد رشد کرد و از 11.3 میلیون نفر در سال 2007 به 11.4 میلیون نفر در امسال رسید.

آمار نوجوانان (12 تا 17 ساله) بینندگان مراسم نیز با رشد هشت درصدی مواجه شد و بهترین رکورد خود در سه سال اخیر را ثبت کرد و از 6.3 میلیون نفر به 6.8 میلیون نفر رسید. آمار کودکان ( دو تا 11 ساله) مراسم نیز با 9 درصد رشد روبرو شد و از 3.2 میلیون نفر در سال 2006 به 3.9 میلیون نفر در امسال رسید.

مراسم اسکار بزرگ‌ترین مراسم اهدای جوایز تلویزیونی است و امسال نیز این مراسم بیشتر از سایر مراسم اهدای جوایز دنیای سرگرمی بیننده داشت. مراسم گلدن گلوب امسال 22.1 میلیون نفر بیننده داشت که 98 درصد آنها بزرگسال (18 تا 49 ساله) بودند. پخش زنده اهدای جوایز گرمی (اسکار دنیای موسیقی) هم 14.5 میلیون نفر بیننده داشت که 30درصد آنها بزرگسال بودند.

طبق آمار موسسه نیلسن مراسم بالای سه ساعت اسکار در سراسر آمریکا 71.7 میلیون نفر بیننده داشت و هر بیننده حداقل شش دقیقه از مراسم را تماشا کرده است.

در 9 سال گذشته پس از اتمام پخش مراسم اسکار از شبکه ای‌بی‌سی برنامه «جیمی کیمل بطور زنده» با اختصاص برنامه به مراسم اسکار روی آنتن رفته است و امسال بینندگان این برنامه 22درصد رشد پیدا کرد و از 5.7 میلیون نفر سال پیش به 6.99 میلیون نفر رسید و بدین ترتیب این برنامه در سه سال گذشته با ارتقاء آمار بینندگان همراه بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، در برنامه امسال جیمی کیمل، این مجری میزبان کوین اسپیسی، بازیگر برنده دو جایزه اسکار و برنده جایزه امی برای سریال «خانه پوشالی» بود. برنامه شبانه جیمی کیمل همچنین رکورد بهترین برنامه شبانه ای‌بی‌سی برای برنامه‌ای ویژه را شکست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین