کد خبر: ۲۳۴۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳

5 توصیه برای نجات شما از "تعریق زیاد"

غدد عرق در افراد به علت تحریک عصبی، عوامل محیطی و شرایط فیزیکی مثل گرما به عنوان مکانیزم دفاعی در بدن ایجاد می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غدد عرق در افراد به علت تحریک عصبی، عوامل محیطی و شرایط فیزیکی مثل گرما به عنوان مکانیزم دفاعی در بدن ایجاد می‌شوند.

فرهاد مستوفی متخصص پوست، مو و زیبایی گفت:‌ تعریق یک پدیده فیزیولوژیکی بوده که منجر به دفع سموم از بدن می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که کل بدن فرد عرق کند باید از نظر" تیروئید" بررسی شود اما اگر بعضی از قسمت‌های بدن عرق کند ممکن است تعداد غدد عرقی در آن ناحیه‌ها بیش از اندازه باشند این افراد یک مسیر تعریق اضافی علاوه بر مسیر تعریق معمولی همه افراد دارند که در اثر هیجانات،‌ استرس،‌ اضطراب و فشارهای عصبی- روانی ایجاد شده تشدید می‌شوند و ارتباطی با گرما ندارند.

وی گفت: غدد عرقی موجود در اشخاص اعصاب خاص خود را دارند و زمانی که تحریک می‌شوند شروع به تولید عرق می‌کنند، این غدد در سطح بدن و نواحی دیگری چون کف دست،کف پا و زیر بغل ترشح می‌شوند، غدد عرق به علت تحریک عصبی،‌عوامل محیطی و شرایط فیزیکی مثل گرما به عنوان مکانیزم دفاعی در بدن ایجاد می‌شوند.

وی بیان کرد: تعریق منجر به بیماری خاصی نمی‌شود فقط به عنوان یک عامل مزاحم بوده که فرد را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد که وی نمی‌تواند با کسی دست داده و ارتباط برقرار کند، بوی بد و تعریق پا می‌تواند به دلایلی چون وجود قارچ و بیش از حد بودن تعداد هورمون‌های بدن باشند که این عوامل باید بررسی شوند، این افراد باید از جوراب‌ها و لباس‌هاي پنبه‌ای نخی بدون رنگ استفاده کنند.

وی اظهار داشت: از جمله راه‌‌های درمانی در افرادی که بیش از حد تعریق می‌کنند می‌توان به مصرف موضعی برخی داروها، ‌استفاده از پودرهای خاصی که در الکل حل شده و به محل‌های تعریق اضافه می‌شوند و تزریق بوتاکس به محل‌های تعریق اشاره کرد همچنین پزشکان با جراحی مسیر عصب غیرعادی را قطع می‌کنند که مشکل بیمار به کلی از بین می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مستوفی در پایان توصیه کرد: افراد می‌توانند مرتبا با صابون‌های ضد باکتری محل تعریق را شستشو دهند و از "کرم‌های اکسید دوزنگ" استفاده کنند تا بوی بد ناشی از تعریق در این افراد کاهش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین