کد خبر: ۲۳۵۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱

بورس به مسیر صعودی بازگشت

شاخص بورس تهران امروز در مسیر صعودی گام گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرآنلاین، در پایان معاملات امروز شاخص بورس تهران مثبت شد و قدری از افول هفته های گذشته خود را جبران کرد.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که تحلیلگران بازار پیش بینی می کردند تا پایان سال جاری معاملات همچنان رو به نزول باشد.

به نظر می رسد لغود قواعد معاملاتی که روزقبل در بازار رخ داد، اصلی ترین دلیل رشد دوباره شاخص بورس بوده باشد. براین اساس امروز شاخص بورس رشد 600 واحدی را تجربه کرد.

تهران

با لغو دستورالعمل محدودیت فروش در بورس ، برخلاف تصور عمومی که انتظار افزایش عرضه و کاهش شاخص را داشت. میزان ارائه تقاضا در بازار طی روزهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

در بازار امروز شرکتهای گسترش نفت و گاز پارسیان، مخابرات، تاپیکو، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، پتروشیمی پردیس، بانک صادرات، بانک پارسیان و پتروشیمی شازند بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص بورس گذاشتند؛در مقابل شرکتهای ملی مس،حفاری شمال، هلدینگ خلیج فارس،پالایشگاه بندرعباس و پتروشیمی شیراز با افت محدود خود مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند. همچنین در بازار امروز شرکت‌های توسعه صنایع بهشهر،مخابرات و زامیاد از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و حفاری شمال،نیروترانس و معادن بافق بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات امروز حجم معاملات به شدت افزایش یافت و بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 579 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 380 هزار میلیارد تومان رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین