کد خبر: ۲۴۳۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
در دیدار روسای مجلس ایران و اسلونی مطرح شد؛

لاریجانی: 1+5 رفتار معقولانه در پیش بگیرد/ ایران آماده انتقال گاز به اروپاست

-رییس مجلس شورای اسلامی دردیدار روزشنبه همتای اسلوونیایی ضمن توصیه به کشورهای 1+5 برای در پیش گرفتن رفتار معقولانه گفت : جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود آمادگی انتقال گاز به کشورهای اروپایی از جمله اسلوونی دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا از خانه ملت،لاریجانی در این دیدار در تهران با اشاره به سابقه روابط خوب دو کشور گفت: نگاه مثبتی در جمهوری اسلامی ایران برای رشد و گسترش ارتباطات در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط مجلسی با اسلوونی وجود دارد که بستر مناسبی برای افزایش مراودات میان دو طرف است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر ظرفیت های فراوان اقتصادی در ایران و اسلوونی افزود:هیچ مانعی برای توسعه مناسبات صنعتی و تجاری میان دو کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد:باید با فعال کردن بخش های خصوصی و آشنایی آنها با توانمندی های یکدیگر به افزایش سطح مراودات میان ایران و اسلونی کمک کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی مذاکرات 1+5 و کشورمان را فرصت خوبی برای کشورهای اروپایی دانست و توصیه کرد: نشان دادن رفتار معقول از سوی کشورهای عضو 1+5 می تواند به توسعه مراودات اقتصادی و تجاری طرفین منجر شود.

ˈیانکو وبرˈ رییس مجلس اسلوونی نیز در این دیدار ایران را کشوری امن و با ثبات در منطقه دانست و گفت: اسلوونی و ایران به عنوان دو کشور با ثبات در اروپای مرکزی و خاورمیانه بشمار می آیند.

وبر خاطر نشان کرد:همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری بین ایران و اسلوونی می تواند به توسعه تبادلات سیاسی و بازرگانی کمک کند.

وی در ادامه بر حمایت مجلس و دولت اسلوونی از رشد و توسعه مناسبات با ایران در بخش های انرژی، فناوری اطلاعات و فولاد تاکید کرد.

رییس مجلس اسلوونی، سفر هیات مجلس اسلوونی به همراهی تعدادی از تجار آن کشور را به تهران فرصتی مناسب برای آشنایی با بخش های اقتصادی و صنعتی شرکای ایرانی دانست و افزود:رفت و آمد و تبادل هیات های مجلس می تواند به گسترش تبادلات در عرصه های مختلف کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین