کد خبر: ۲۴۴۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
حمله موشکی به فرودگاه بنغازی

لیبی: 2 کشته و 66 زخمی طی درگیری‌های پایتخت

در جریان درگیری‌های اخیر میان نیروهای وابسته به خلیفه حفتر با "گردان‌های انقلابیون پایتخت" در طرابلس دو تن کشته و بیش از 60 تن دیگر زخمی شدند، این در حالی است که افراد ناشناس به سمت فرودگاه بنینا در شهر بنغازی لیبی موشک شلیک کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، شبکه خبری الجزیره گزارش داد: پس از یورش نیروهای خلیفه حفتر که با سلاح‌های سنگین‌ رخ داد درگیری‌های جدیدی صورت گرفت که طی آن دو تن کشته و 66 تن دیگر زخمی شدند که بیشتر آن‌ها از غیرنظامیان هستند.
 
خبرنگار الجزیره گزارش داد: علت زخمی شدن این تعداد به این دلیل است که حملات بی‌هدفی در مسیر فرودگاه رخ داد که پس از آن بسته شد.
 
همچنین درگیری‌هایی در مناطق مختلف در جنوب پایتخت لیبی همچون ابوسلیم، هضبه و خیابان فرودگاه و باب بن غشیر رخ داد.
 
نیروهای خلیفه حفتر مسئولیت حمله به پارلمان را بر عهده گرفتند و محمد حجازی، سخنگوی "ارتش ملی" که حفتر آن را رهبری می‌کند، اظهار کرد: نیروهای ارتش ملی دست به این حمله زدند و این حمله علیه "گروه‌های تروریستی" در شهر بنغازی بود.
 
پس از حمله به ساختمان پارلمان نیروهای حفتر خواهان به تعلیق درآمدن تمامی فعالیت‌های پارلمان شده و خواهان تحویل قدرت به هیاتی شدند که قانون اساسی جدید کشور را تدوین کند.
 
این در حالی است که دولت لیبی با محکوم کردن اعمال زور در کشور در بیانیه‌ای توقف استفاده از سلاح را خواستار شده و اعلام کرد که باید سیاست مذاکره و آشتی ملی و پایبندی به اهداف انقلاب در پیش گرفته شود.
 
در همین راستا حفتر در کنفرانسی خبری اعلام کرد که آنچه در بنغازی رخ می‌دهد کودتا نبوده و وی برای به دست آوردن قدرت تلاش نمی‌کند.
 
وی گفت: سردمداران ارتش مجبور شده‌اند تا برای دفاع از کشور، مردم و سربازان نیروهای مسلح که صدها تن از آن‌ها ترور شده‌اند، وارد این جنگ شوند.
 
منابع ارتش و منابع امنیتی در بنغازی نیز اظهار کردند: پس از اینکه افراد ناشناس به سمت فرودگاه بنینا که مسئولان لیبیایی بنا به دلایل امنیتی آن را بسته بودند موشک‌های گراد شلیک کردند درگیری‌هایی بامداد صبح امروز (دوشنبه) رخ داد.
 
خبرنگار الجزیره گزارش داد پس از تنش‌ها و درگیری‌های میان نیروهای حفتر با انقلابی‌های بنغازی در حال حاضر آرامش شکننده‌ای در این شهر حکمفرما شده است.
 
الجزیره اعلام کرد: طرفین این درگیری‌ها که در دو روز جمعه و شنبه شدت یافته و دست کم به کشته شدن 75 تن و زخمی شدن 141 تن انجامید آماده درگیری‌های مسلحانه جدیدی هستند.
 
از سوی دیگر، منابع امنیتی اعلام کردند: افراد مسلح ناشناس سه افسر پلیس وابسته به دستگاه امنیتی در شهر بنغازی را ترور کردند.
 
کمیته مدیریت بحران نیز در نشست‌های خود که از روز شنبه ادامه پیدا کرده است راه‌های برون‌رفت از بحران کنونی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
دولت انتقالی در لیبی همچنین زیاد بلعم یکی از رهبران برجسته و گردان‌های انقلابیون بنغازی را به عنوان هماهنگ کننده میان انقلابی‌ها و اتاق امنیتی مشترک تعیین کرد.
 
پیشتر ریاست ستاد ارتش لیبی از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان بنغازی خبر داد.
 
سخنگوی ستاد ارتش لیبی اعلام کرد: هر هواپیمایی که در آسمان بنغازی به پرواز درآید و از قبل اجازه ریاست ستاد ارتش را کسب نکرده باشد هدف قرار خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین