کد خبر: ۲۵۰۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰

سبک‌ترین و باریک‌ترین "تبلت‌"های بازار

مدل کیندل Fire HDX یکی از نمونه‌هایی است که بیش از سایر تبلت‌های این خانواده مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هنگام خرید کالاهای کامپیوتری و به‌ویژه تبلت، فاکتورهای زیادی نزد خریداران وجود دارد، از قیمت و ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گرفته تا مشخصات ظاهری و البته وزن و ضخامت.

به می‌توان گفت مولفه وزن با توجه به قابل حمل بودن تبلت‌‌ها به‌ویژه برای کاربران پرسفر و آنهایی که عادت دارند تبلت‌ خود را همه جا همراه داشته باشند بسیار حائزاهمیت است و این دسته از کاربران هنگام خرید یک دستگاه الکترونیکی مهم‌ترین ویژگی آن را سبک بودن و قابل حمل بودن می‌دانند.

با توجه به این موضوع هر روز در بازار شاهد رشد عرضه چنین محصولاتی هستیم.

محصولاتی که بیشترشان قیمت‌های بالایی دارند و مخاطبان خاص. محصولاتی که در این گزارش تصمیم داریم تعدادی از آنها را به شما معرفی کنیم.

پس اگر به این موضوع علاقه‌مندید این گزارش را بخوانید.
 
AMAZON Kindle Fire HD
 
آمازون توانسته است با سری کیندل خود نظر کاربران بسیاری را به محصولاتش جذب کند.

مدل کیندل Fire HDX یکی از نمونه‌هایی است که بیش از سایر تبلت‌های این خانواده مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

این تبلت به نمایشگر 7 اینچ با رزولوشن 1920×1200 پیکسل مجهز شده است. البته نسخه 9/8 اینچی این تبلت هم به بازار عرضه شده است. اما تبلت مورد نظر ما در این قسمت نمونه 7 اینچی است.

این تبلت به پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon با فرکانس 2/2 گیگاهرتز، اسپیکرهای استریو دوگانه با صدای دالبی و میکروفن‌های داخلی، وای‌فای دو بانده، دو آنتنه (MIMO)و باتری قدرتمند مجهز است.

سیستم‌عامل این تبلت هم اندروید 4 است. این تبلت در ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایت در بازار موجود است.
 
GOOGLE Nexus 7
 
این تبلت از آن نمونه‌هایی است که به محض ورود به بازار محبوبیت زیادی کسب کرد. البته کارشناسان می‌گویند دلیل بخشی از محبوبیت‌اش قیمت مناسب آن نسبت به سایر نمونه‌های موجود در بازار است.

این تبلت به پردازنده چهار هسته‌ای Tegra 3، یک گیگابایت رم و حافظه داخلی هشت، 16 و 32 گیگابایتی (بنا بر انتخاب خریدار) مجهز شده است.

صفحه نمایش این دستگاه هم 7 اینچ از نوع IPS با پشتیبانی از رزولوشن 800×1200 پیکسل است. Nexus 7 از مجموعه امکانات معمولی چون شتاب‌سنج، مغناطیس‌سنج، ژیروسکوپ و حتی GPS برای بهره‌گیری از جدیدترین قابلیت‌های Google Maps در حالت آفلاین برخوردار است.

این تبلت به نسخه jelly Bean سیستم‌عامل اندروید مجهز است. Nexus 7 از بلوتوث هم پشتیبانی می‌کند. هرچند Wi-Fi و بلوتوث مشخصه‌های استانداردی هستند اما Nexus 7 با پشتیبانی از NFC پا را یک گام فراتر می‌نهد.

این تبلت هم از Android Beam برای انتقال فایل‌ها و هم از Google Wallet برای ذخیره اطلاعات حساب‌های الکترونیکی پشتیبانی می‌کند.
 
APPLE iPad Mini
 
ساخت دستگاه آی‌پد باعث شد تا تبلت‌ها در میان مردم شناخته شوند. آی‌پد مینی مدل کوچک‌تر این دستگاه است که می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

تبلت سبک و ظریف این خانواده به صفحه نمایش 7/9 اینچی لمسی 264 پیکسل در اینچی از نوع IPS LCD LED-backlit و ضد خش مجهز شده است. این تبلت همچنین به پردازنده Dual-core A7 64-bit 1.3 GHz و در کنار آن پردازنده کمکی M7 motion مجهز شده است.

پردازنده گرافیکی هم PowerVR G6430 چهار هسته‌ای است.

برخورداری از  شتاب‌سنج، قطب‌نما، حسگر سه محور ژیروسکوپ، دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و وب‌کم 2/1 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های تبلت ظریف و باریک اپل است.در مورد ضخامت و وزن این دستگاه هم باید بگوییم این تبلت 5/7 میلیمتر ضخامت و حدود 470 گرم وزن دارد.
 
SAMSUNG Galaxy Tab Pro 8.4
 
ویژگی‌های ظاهری این محصول به تبلت اپل نزدیک است.این تبلت در مقایسه با تبلت‌‌های قدیمی سامسونگ یک تغییر مهم در کنترل را معرفی می‌کند، کلید لمسی خازنی وجود ندارد و کنترل Task Switch استاندارد اندروید جایگزین آن شده است.

این تبلت به صفحه نمایش 4/8 اینچ Super Clear LCD مجهز شده است که کیفیت تصویر بالایی را ارائه می‌دهد.وضوح تصویر این صفحه نمایش 1536 در 2048 پیکسل است که بالاتر از iPad mini 2 است.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab Pro 8.4 دارای یک باتری 4800 میلی‌آمپری Li-Ion است.

Galaxy Tab Pro 8.4 دارای دو نسخه Wi-Fi only و LTE است و نسخه LTE آن از قابلیت تماس صوتی برخوردار است و به یک نرم‌افزار از پیش نصب‌شده Phone مجهز است.

مدل Wi-Fi دارای نرم‌افزار Contacts است که در ارتباط با سایر روش‌های ارتباطی مانند چت و ایمیل است.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab Pro 8.4 دارای جدیدترین نسخه موجود از سیستم‌عامل یعنی اندروید 4.4.2 KitKat است.

در این تبلت یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسل و یک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسل وجود دارد که هر یک در وضوح 1080P فیلمبرداری می‌کنند.
 
SMSUNG Galaxy Tab S
 
جدیدترین محصول سامسونگ تبلتی بسیار نازک و سبک است که بر خلاف ظاهر پلاستیکی‌اش از سخت‌افزاری قدرتمند و توانا استفاده می‌کند.

این دستگاه به صفحه نمایش 4/8 اینچی لمسی خازنی Super AMOLED، با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ مجهز است.

این تبلت دارای پردازنده Quad-core 2.3 GHz Krait 400، پردازنده گرافیکی Adreno 330، سیستم‌عامل اندروید، v4.4.2 (KitKat) و شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی و قطب‌نما است.

منبع: ایتنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین