کد خبر: ۲۶۱۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

انعقاد قرارداد 9 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی با وزارت نیرو

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: وزارت نیرو در قالب انعقاد هفت قرارداد با بخش خصوصی به ارزش 9 هزار و 500 میلیارد ریال، طرح های آبرسانی را در مناطق مختلف کشور اجرا می کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، 'علی اصغر قانع' روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل جدید و سابق شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام، اظهار کرد: پارسال نیز قراردادی به ارزش 18 هزار میلیارد با بخش خصوصی منعقد شد.

وی ادامه داد: ورود بخش خصوصی به بدنه وزارت نیرو نوید بخش شتاب در ایجاد زیرساخت های مورد نیاز کشور در حوزه آب و فاضلاب است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: تامین آب و توسعه زیرساخت ها در طول سال های گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته اما این روند همچنان باید ادامه یابد.

وی بیان کرد: با توجه به منابع اندک دولتی، تقویت و حمایت از بخش خصوصی به عنوان بازوان اجرایی کشور لازم و ضروری است.

قانع تاکید کرد: بایستی در کنار امکانات و منابع دولتی از ظرفیت های بسیار بخش خصوصی برای پیشبرد طرح ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات پیش روی بخش آب کشور نبود هماهنگی بین دو موضوع عرضه و تقاضاست که همواره عرضه آب در برابر میزان تقاضا و مصرف آن کم و ناچیز است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: منابع آب زیرزمینی در وضعیت نگران کننده ای است که در صورت مدیریت نشدن، کشور را در آینده برای تامین آب دچار مشکلات بسیاری خواهد کرد.

قانع، یکی دیگر از معضلات حوزه آب کشور را وابستگی شدید و 90 درصدی صنایع به منابع آب زیرزمینی دانست که این امر سبب کاهش غیر طبیعی منابع آبی شده است.

وی اظهار کرد: اکنون در کشورهای پیشرفته و صنعتی آب مصرفی را به صورت متناوب به چرخه مصرف باز می گردانند و ما نیز با استفاده از دانش روز باید آب مصرف شده را دوباره به چرخه تولید و مصرف وارد کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، خواستار مدیریت عرضه و تقاضا، آموزش و فرهنگ سازی مصرف درست آب و کاهش استفاده و برداشت از آب های زیرزمینی شد.

در پایان این آیین از خدمات 'احمد دوستعلی' قدردانی و 'نورالله تیموری' به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام معرفی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین