صفحه نخست » عمومی
کد خبر: ۲۶۷۶۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
جواد هروی در گفتوگو با «آفتاب»:
موضوع فساد در پرونده بورسیهها، مشابه هم تکرار شده است
عضو کمیته پیگیری بورسیههای غیرقانونی از تکراری بودن موضوع فساد و تقلب در اغلب بورسیههای تکراری خبر میدهد و میگوید: «آقای دواتگری که مشغول بررسی حقوقی پروندهها شدهاند و تا به اینجای کار 350 پرونده را بررسی کردهاند به ما خبر دادهاند که موضوع اصلی تخلف رخداده در اغلب بورسیهها مشابه هم بوده و به همین خاطر مشخص است که از روشهای مشابهی در پروندهسازی برای بورسیههای غیرقانونی استفاده شده است.»
آفتابنیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: او همچنین خبر داده که هفته آینده خبرهای خوبی درباره نهایی شدن پرونده بورسیهها به گوش خواهد رسید.
هروی همچنان تاکید دارد که با وجود اشاره رییسجمهوری به اعلام نتیجه بررسی وضعیت بورسیهها در هفته آینده، اگر تخلفی در اعلام خطای صورت گرفته اتفاق بیفتد به شخصه در این زمینه اطلاعرسانی خواهم کرد.
او میگوید: «من تمام پروندهها را خواندهام. به این سادگیها نمیشود این همه قانونشکنی را به وجود آورد و نمیشود به سادگی از کنار این سطح از تخلف گذشت. حرف آقای دواتگری هم صحیح است چرا که در اغلب پروندهها مشابهتهایی در زمینه تخلف دیده میشود.»
نخستین بار رحمانی فضلی در کسوت رییس دیوان محاسبات از بروز تخلفهای گسترده در ماجرای بورسیههای دولت احمدینژاد خبر داد و ماجرا را به طور رسمی گزارش کرد. هفت خوان انتخاب وزیر علوم به سرانجام رسید و در نهایت فرجیدانا راهی ساختمان این وزارتخانه در شهرک غرب شد. اما به محض افشای ماجرای بورسیههای غیرقانونی در دولت گذشته، برخی در مجلس این مساله را تاب نیاورده و با بهانههای دیگری ماجرای استیضاح وزیر علوم کلید خورد.
بسیاری از نمایندکان در همان روز استیضاح، برملاکردن ماجرای فساد در توزیع کرسیهای علمی از سوی فرجیدانا را دلیل اصلی افتادن وزیر علوم مطرح کردند.
حالا باید دید در هفته آینده سخنان رییسجمهوری مبنی بر اعلام نهایی پرونده بورسیهها به کجا خواهد رسید.
گزارش خطا
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره عضویت در خبرنامه انتشار یافته: ۱
با سلام. در دانشگاه زابل بیش از 130 نفر کارشناس ارشد بعنوان هیات علمی جذب شده اند. در بین این افراد فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد ، موسسات غیر انتفاعی و دوره های مجازی هم هستند. آیا با این اقدام فاجعه آمیز می توان به رشد سریع علمی دست یافت!!!!!!!
