کد خبر: ۲۷۰۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

ترکیه و یونان در آستانه درگیری نظامی

یک رسانه ترکیه ای روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای نظامی ترکیه و یونان همزمان به سفر قریب الوقوع «احمد داوداوغلو» نخست‌وزیر ترکیه به آتن، تا آستانه درگیری پیش رفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خبرگزاری «دوغان» ترکیه نوشت: این تنش نظامی پس از آن آغاز شد که قایق های تندروی نظامی امنیت ساحلی یونان با ادعای نزدیک شدن ماهیگیران ترکیه ای به آب های سرزمینی آن کشور به این قایق ها حمله ور شدند.

این خبرگزاری نوشت: بلافاصله پس از این حمله رزمناوهای ترکیه ای به سمت قایق های نظامی یونان حرکت کردند و تا 30 متری این قایق ها نزدیک شدند، اما با آنها درگیر نشدند.

بر اساس این گزارش، قایق های یونانی خواستار عقب نشینی قایق های ماهیگیری ترکیه ای به بنادر «تورگوت رییس» و «آکیارلار» در نزدیکی شهر توریستی «بودروم» ترکیه شدند.

این خبرگزاری نوشت: تنش نظامی در دریای اژه حدود دو ساعت طول کشید و قایق های یونانی از آب های سرزمینی ترکیه بدون درگیری عقب نشینی کردند.

ترکیه و یونان در محدوده آب های سرزمینی، حدود فلات قاره و منطقه اقتصادی در دریای اژه اختلافات دارند و هر از گاهی نیروهای هوایی و دریایی دو کشور در این دریا مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند.

«احمد داوداوغلو» نخست وزیر ترکیه قرار است برای شرکت در سومین نشست شورای عالی همکاری های دو کشور در اوایل دسامبر آینده به آتن سفر کند.

روابط آنکارا - آتن علاوه بر مسائل مربوط به دریای اژه، در خصوص فعالیت های قبرس جنوبی در شرق دریای مدیترانه در استخراج گاز طبیعی تنش آمیز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین