کد خبر: ۲۸۳۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹

نهاوندیان: ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شده است

رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد: با تلاش های دولت یازدهم در سطح بین الملل، ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، «محمد نهاوندیان» شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این مطلب افزود: امروز کشورهای اروپایی برای ارتباط با ایران و برقراری روابط تلاش می کنند از یکدیگر پیشی بگیرند.

وی گفت: خواسته مسئولان کشورهای مختلف در دیدارهای رسمی و غیررسمی با مسئولان ایران این است که هر چه زودتر تحریم ها کنار برود تا بتوانند با ایران کار کنند.

نهاوندیان اظهار داشت: این خواسته ها حتی در آمریکا که عمده ترین دسیسه ها علیه ایران از آنجا شکل می گیرد نیز شنیده می شود. امروز تضاد دیدگاهی در این کشور نیز بوجود آمده است هر چند رسانه های رژیم صهیونیستی هر کاری می کنند تا مذاکرات به نتیجه نرسد.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار داشت: به طور مثال امروز خبری از طرف رسانه های آنان منتشر شد که در مذاکرات اخیر ایران بحث های دیگری نیز مطرح شد که وزیر امور خارجه آن را تکذیب کرد، این مسئله نشان می دهد آنان هر کاری می کنند تا مذاکرات به جایی نرسد.

نهاوندیان ادامه داد: باید با هوشیاری انقلابی مراقب باشیم به حرف دشمن بیشتر از حرف دوست اعتماد نکنیم.

وی گفت: گاهی تعجب می کنم از اینکه بعضی از رسانه های داخلی که شعارشان اعتماد نکردن به حرف های دشمنان انقلاب است، در انتشار اخبار، اعتمادشان به حرف یک منبع صهیونیستی و شخص ضد ایرانی بیشتر از کسانی است که در لسان مقام معظم رهبری، بچه های انقلاب هستند و در حال دفاع از عزت کشورند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: این رسانه ها برخی اوقات حرف دروغ طرف مقابل را انعکاس می دهند اما در انعکاس حرف های طرف خودی کوتاهی می کنند حال آن که امروز در صحنه اقتصادی و سیاسی نیاز به یک همبستگی داریم و امیدواریم در دهه فجر یک پیام مجدد همبستگی ملی را به گوش جهانیان برسانیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که در کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای اروپایی خطر تروریسم احساس شده است اما برخلاف سال های گذشته، دیگر ایران متهم به حمایت از تروریسم نیست و کشورهای خارجی برعکس گذشته برای مقابله با تروریسم به ایران نگاه می کنند و کشورمان پرچمدار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی شده است.

به گفته نهاوندیان، امروز زمان آن است که پیام همبستگی منتشر شود و همه شخصیت های سیاسی و فرهنگی و اقشار مختلف با تمامی سلیقه ها، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند و نماد همبستگی باشند.

وی گفت: امیدوارم در این روز با نشان دادن رویکرد هم گرایانه نه تنها بتوانیم به تیم مذاکره کننده برای حفظ اصول و مواضع و حراست از منافع در مذاکرات کمک کنیم. بلکه در سایر زمینه ها از جمله اقتصادی نیز همراه دولت باشیم و باعث رشد اقتصادی کشور شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین