کد خبر: ۳۰۳۴۵۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

مراقب پاهایتان باشید

پا یکی از ارگانهای بسیار مهم بدن می باشد که افراد را برای رفتن به جاهای مختلف یاری می دهد. حال نکته مهم اینجاست که چه مراقبت ها و تمرین هایی باید برای سالم ماندن آنها در درازمدت انجام گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : پزشکان بر این باورند که سلامت پا نیز به اندازه بهداشت دهان و دندان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بایستی افراد پیش از آنکه به پا درد گرفتار شوند به سلامت آن توجه داشته باشند.
 
در اینجا دکتر Splichal نشان می دهد که چگونه ورزش های پا برهنه تعادل را مجددا به مفصل ران باز می گرداند. برای مثال می توان وزن خود را به یک سمت بدن آورده و  زانوها را به آرامی خم و باز کرد. همچنین با باز کردن انگشتان پا می توان رشته های عصبی را تحریک کرده و حس را به پا برگرداند، که به این طریق تعادل مرکز بدن حفظ می شود.
 
از دیگر نرمش ها باید گفت، زانوهای خود را کمی خم کنید، قوس کف پا را به حالت توپ درآورده و به دیوار ضربه بزنید. این بازی برای پا بسیار مناسب است و باعث آرامش و افزایش عملکرد آن می شود.  تقریبا تمامی بیماران جراحت دیده کافی است که ماهیچه سرین را به طرق مختلف درگیر و تحریک کنند. گفتنی است که کار بر روی قوی ترین عضلات بدن میزان جراحت های پا را به طور چشمگیری کاهش می دهد.
 
از آنجا که پاها، پایه هایی برای بدن هستند قرارگیری آنها در شکل و حالت بد باعث اذیت شدن کل بدن می شود. لذا پوشیدن لباسهای تنگ باعث فشرده شدن پاها شده و به آنها اسیب می زند.به گفته این پزشک، بسیاری از افرادی که از درد لگن رنج می برند به دلیل طرز نشستن، ایستادن و راه رفتن آنهاست. با گذر زمان مچ پا تنگ تر می شود به خصوص در افرادی که در محل کارشان مدام کفش به پا دارند.
 
بنابراین آموزش دیدن افراد اعم از زن و مرد به آنها کمک می کند تا درد پای ناشی از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و مشاغل سخت را کمتر احساس کنند.پزشکان توصیه می کنند هر روز صبح و شبها پیش از خواب به مدت 5 دقیقه پاهای خود را به وسیله توپ گلف استراحت دهید و سعی کنید بر روی آن ایستاده و با آن حرکت کنید. به خصوص توپی که از وسط دو نیم شده باشد برای این کار بهتر است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، فاسیای( Fascia) یک سیستم تخصصی است که عملکردی مشابه ریسمان بافی عنکبوت دارد و قادر است به خودی خود دور بدن بافته شده و با اجرای ماساژ آن را به هر نقطه از بدن حتی ارگانهای داخلی انتقال دهد. لذا استفاده از این سیستم برای رفع درد بسیار مناسب است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین