کد خبر: ۳۰۳۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳

رایزنی ولایتی در انتخابات۸۸ با آمریکایی‌ها!

المانیتور با انتشار یکی از اسناد مشکوک ویکی لیکس نوشت: در سال 2007، پزشکی ایرانی که خود را نزدیک به علی اکبر ولایتی معرفی کرد، با یک دیپلمات امریکایی در دبی دیدار کرد و په دولت آمریکا پیشنهاد کمک مالی به ولایتی در انتخابات سال 88 را داده است!
آفتاب‌‌نیوز : المانیتور با انتشار یکی از اسناد مشکوک ویکی لیکس که بسیار دور از واقعیت به نظر می رسد، نوشت: در سال 2007، پزشکی ایرانی که خود را نزدیک به علی اکبر ولایتی معرفی کرد،  با یک دیپلمات امریکایی در دبی دیدار کرد و په دولت آمریکا پیشنهاد کمک مالی به ولایتی در انتخابات سال 88 را داده است!

دیپلمات امریکایی این پیشنهاد را رد کرده  و آن را در گزارش خود گیچ کننده خوانده است.

با یان حال، علی اکبر ولایتی وزیر اسبق خارجه ایران و مشاور ایت الله خامنه ای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 2009 نشد.با این وجود، انتظار می رود که او در سال جاری نامزد انتخابات شود.

این فرد که خود را نزدیک و حامی ولایتی خوانده، 15 سال است در آمریکا زندگی می‌کند.

وی در دیدار با دیپلمات امریکایی، به شدت از نفوذ و تاثیر  مثبت ولایتی که به دنبال ساخت پلی به غرب بوده است تعریف و تمجید کرد.

این اظهارات از سوی دیپلمات امریکایی حاضر در جلسه که جیلیان برنز رئیس دفتر منطقه ای امریکا در دبی بوده است، یک جانبه توصیف شده است.

برنز در گزارش خود آورده است: درحالیکه پزشک مذکور به هیچ‌وجه به دنبال کانالی بین ولایتی و امریکا نبود، اما در نقطه‌ای خواستار حمایت مالی دولت امریکا از کاندیداتوری ولایتی در انتخابات شد!

در ادامه‌ی این سند آمده است: پزشک ایرانی گفت که امریکا می‌بایست با ایفای نقش در اینکه چه کسی پیروز انتخابات 2009 می‌شود، راه را برای بهبود روابط هموار کند!

برنز به نقل از این فرد مشکوک نوشته است: او گفت که پیروزی در انتخابات به پول نیاز دارد و ولایتی هم اکنون نیازمند پول است!

در ادامه‌ی این جلسه پزشک ایرانی کارت کمپانی که برای جمع‌آوری کمک مالی برای ستاد ولایتی راه‌اندازی نموده را به برنز ارائه می‌کند.

جلیلیان برنز که اکنون نماینده دولت امریکا در افغانستان است به سئوالات المانیتور در خصوص این سند پاسخی نداد. همچنین دیگر مسئولان امریکایی از پاسخگویی در این خصوص سرباز زده‌اند.

یک مقام سابق آمریکایی که در حوزه‌ی مربوط به ایران مشغول به کار بوده است در گفتگو با المانیتوز اظهار داشت: چقدر آنها ساده در مورد ما فکر می‌کنند و این کاندیداها را میانه رو توصیف می‌کنند.

براساس سند دیپلماتیک دیگری که در سال 2008 و توسط سفیر امریکا در چین نوشته شده است، یک مقام وزرات حارجه چین گفته است که ولایتی وزیر خارجه اسبق ایران با مسئولان دولت امریکا پیش از انتخابات ارتباط برقرار کرده و با ادامه ارتباط با انها پس از نتیجه انتخابات موافق کرده است اما آشوب و بی‌ثباتی در ایران موجب جلوگیری از ادامه‌ی این ابتکار شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
1
6
مردم کلا سرکارن کم کم روابط رومیشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین