کد خبر: ۳۳۸۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

کشته شدن 14 تن در شرق نیجریه در حمله بوکوحرام

منابع خبری در نیجریه اعلام کردند که در حمله شبه نظامیان وابسته به بوکو حرام به روستایی در شمال شرق این کشور در روز کریسمس دست کم 14 تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منابع اعلام کردند که شبه نظامیان مسلح وابسته به بوکوحرام روز جمعه مصادف با روز کریسمس در حالیکه سوار بر موتورسیکلت بودند به روستای کیمبا واقع در ایالت متشنج بورنو حمله کردند و به روی ساکنان این روستا آتش گشوده و خانه‌هایشان را آتش زدند.

یک شبه نظامی پشتیبان ارتش نیجریه در مبارزه با بوکوحرام به خبرگزاری فرانسه،‌ گفت: این افراد مسلح 14 نفر را کشته و پیش از فرار کل روستا را آتش زدند.

موسی سلیمان یک شبه نظامی دیگر حامی ارتش نیجریه نیز گفت: این شبه نظامیان حتی یک خانه را نیز از آتش‌سوزی بی‌نصیب نگذاشتند.

به گفته این منابع، صدها تن از ساکنان روستای کیمبا به روستای بیو در مجاورت روستای خود فرار کرده در یک اردوگاه آوارگان اسکان یافتند.

این حمله چند روز پیش از آنکه ضرب‌الاجل محمدو بوهاری، رییس‌جمهور نیجریه در خصوص از بین بردن گروه بوکوحرام تا تاریخ 31 دسامبر فرا برسد انجام شد.

همچنین این حمله در همان هفته‌ای انجام می‌شود که بوهاری گفت: نیجریه به لحاظ فنی بوکوحرام را شکست داده است.

به گزارش ایسنا، بوهاری در ماه مه گذشته به ریاست‌جمهوری رسید و وعده داد تا به شش سال خشونت گروه تروریستی بوکوحرام در این کشور که 17 هزار کشته بر جای گذاشته پایان دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین