کد خبر: ۴۲۵۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

اخوان المسلمین برای نزدیک شدن به ترامپ به یک شرکت آمریکایی متوسل شد

گفته می‌شود اخوان المسلمین با شرکت تبلیغاتی-ارتباطی آمریکایی "گلوور پارک گروپ" قراردادی را منعقد کرده تا با پیشنویس قانون ارائه شده به کنگره جهت تروریستی خواندن اخوان المسلمین مقابله شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، پایگاه خبری ایلاف مدعی است اطلاعاتی را به دست آورده است که نشان می‌دهد این شرکت 4.8 میلیون دلار آمریکا در این قرار داد به دست خواهد آورد و در مقابل، تماس اخوان المسلمین با مسئولانی در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و برخی اعضای کنگره از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه را تسهیل می‌کند و همچنین کمپینی را برای بهبود وجهه اخوان المسلمین در رسانه‌های آمریکا راه می‌اندازد.

بر اساس این قرارداد، گزارش‌هایی در رسانه‌های آمریکایی منتشر می‌شود و این امکان در اختیار رهبران اخوان گذاشته می‌شود تا در روزنامه‌ها و کانال‌های آمریکایی حضور یابند و هزینه تمامی این مصاحبه‌ها از قبل پرداخت شده است.

ایلاف گزارش داد که شخصیت‌های نزدیک به دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا به این گروه برای عقد قرارداد با شرکت مذکور کمک کردند به ویژه اینکه مسئولان عالی رتبه این شرکت در گذشته در کمپین انتخاباتی اوباما کار کرده بودند و همچنین در دفتر وکالت هیلاری کلینتون فعالیت داشته‌اند.

طبق اطلاعات به دست آمده، افراد نزدیک به هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا به اخوان المسلمین برای تماس با این شرکت کمک کردند. در این شرکت، ده‌ها تن از مسئولان برجسته سابق کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا حضور دارند و آنها روابط گسترده‌ای با اعضای کنگره و مراکز تصمیم گیری و مراکز پژوهش‌ی، سیاسی و استراتژیک در آمریکا دارند.

پیشتر محمد سودان، مسئول کمیته روابط خارجه در گروه اخوان المسلمین اعلام کرده بود که این گروه دست به تحرکاتی با یک شرکت جهت تماس با نهادهای مختلف آمریکایی برای بهبود وجهه خود می‌زند.

وی گفته بود: این نخستین بار نیست که اعضایی از حزب جمهوری خواه در کنگره خواستار تروریستی خواندن اخوان المسلمین شده‌اند. ما از تاریخ و آینده اخوان المسلمین با تمامی ابزارهای قانونی ممکن دفاع خواهیم کرد.

اخیرا دولت ترامپ اعلام کرده که مسئله تروریستی خواندن اخوان المسلمین را که در مصر و برخی دیگر از کشورها یک گروه تروریستی به شمار می‌آید، بررسی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین