کد خبر: ۵۵۴۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

پمپئو: تحریم‌های آمریکا علیه ایران در راستای ضدیت با ایرانیان نیست

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد تحریم‌های آمریکا علیه ایران در راستای ضدیت با ایرانیان قرار ندارد .
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اذعان کرد امضای برجام میان دولت باراک اوباما و تهران نتوانست رفتار ایران را در منطقه تغییر دهد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه با کانال رادیویی KMOX اعلام کرد سیاست دولت دموکرات سابق آمریکا به رهبری باراک اوباما، در قبال ایران شکست خورده است و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، قصد ندارد «اشتباهات» اوباما را تکرار کند.

او با تکرار ادعاهای نخ‌نمای ضدایرانی خود گفت: دموکرات‌ها فکر می‌کردند اگر درباره تهران روبازتر عمل کرده و با آن توافقنامه هسته‌ای امضا کنند، ایران رفتار خود را تغییر خواهد داد، اما مسلم است که چنین نشد. بر عکس پس از انعقاد برجام خطر ایران برای جهانیان بیشتر شد.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد تحریم‌های آمریکا علیه ایران در راستای ضدیت با ایرانیان قرار ندارد و واشنگتن تلاش می‌کند با کمک اعمال تحریم‌ها، دولت ایران را وارد کند «همچون یک دولت عادی رفتار کند» و «فعالیت شرورانه» خود را قطع کند.

شایان ذکر است، در پی تیره‌تر شدن روابط آمریکا و ایران، ترامپ در هشتم ماه مه اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود و نه فقط تحریم‌های قبلی را باز می‌گرداند بلکه تحریم‌های جدیدی علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد. قرار است تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران از چهارم نوامبر (13 آبان) به مرحله اجرا درآید این در حالی است که از هم‌اکنون برخی مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند علی‌رغم تهدیدهای واشنگتن درباره تعامل دیگر کشورها با تهران، آمریکا نمی‌تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند.
باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین