کد خبر: ۶۰۳۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
آگهی

اسپانسرینگ‌های ورزشی و کمک به ایجاد یک آینده بهتر

فوتبال، به ویژه، یک ورزش است که اسپانسر جایگاه خاصی در آن دارد که برای ادامه دادن کار تیم‌ها بسیار مهم است. به عنوان محبوب‌ترین ورزش جهان، صدها میلیون طرفدار بازی‌ها، نتایج و آخرین اخبار را دنبال می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

"پولِ که دنیا رو میچرخونه" حرفی که به خوبی شناخته شده است و در طول تاریخ استوار بوده است. این حرف به ویژه در ورزش‌ها نیز درست است، از آنجا که تامین بودن از لحاظ مالی یک عنصر حیاتی برای موفقیت تیم‌ها و به طور کلی ورزش است. البته، هنگام انتخاب حامی‌های مالی، تیم‌های ورزشی باید با دقت باشند چون همه چیز مربوط به پول نیست. موفق‌ترین مشارکت‌ها زمانی شکل می‌گیرد که دو برند برتر ذهنیت دوستانه دارند. رابطه همزیستی رو به رشد و علاقه واقعی به ورزش، از سوی مردم قابل قبول است.

فوتبال، به ویژه، یک ورزش است که اسپانسر جایگاه خاصی در آن دارد که برای ادامه دادن کار تیم‌ها بسیار مهم است. به عنوان محبوب‌ترین ورزش جهان، صدها میلیون طرفدار بازی‌ها، نتایج و آخرین اخبار را دنبال می‌کنند. اما این احاطه کردن طرفداران چیزی نیست که بتوان آن را به طور عادی پذیرفت - این چیزی است که نیاز به تعامل و اصلاحات دارد تا حفظ و درک شود. تیم‌های برتر فوتبال مشغول جذب طرفداران خود و حفظ آنها به عنوان بخشی از خانواده خود هستند. به همین ترتیب، شرکای آنها باید بدانند که آنچه که آنها در حال تبدیل شدن به آن هستند، به شدت در میان طرفداران با اهمیت محسوب می‌شود.

اسپانسرینگ‌های ورزشی و کمک به ایجاد یک آینده بهتر

آمارها نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مردم در مناطق پرجمعیت، علاقه خاصی به فوتبال دارند. این حمایت وسیع بخشی از این دلیل است که در فوتبال چنین تبلیغات قدرتمندانه‌ای وجود دارد. در حقیقت، ثابت شده است که این تبلیغات‌ به طور ویژه با مردان زیر 30 سال ارتباط برقرار می‌کند. این مهم است؛ زیرا تاثیر این گروه سنی بر هزینه‌هایی که کل جمعیت می‌کنند بسیار کلیدی است. نوستالژی زمانی احساس می‌شود که دستاوردهای باشکوه گذشته دیده شود، لحظات حساس و یا بازیکنان ستاره چیزی است که در ورزش‌های دیگر به راحتی نمی‌توان مشاهده کرد.

اما، موضوع فقط این نیست که کلیپ‌های قدیمی را با هم ترکیب کرده و لگوی شرکا را اضافه کنند - طرفداران باید بدانند که برند شریک در هر دو درجه و اعتبار برابر است. بدیهی است که داشتن یک محصول با کیفیت، کلیدی است، اما باید رابطه دو برند و اهداف مشترک آنها یعنی ارتقاء ورزش را مورد تاکید قرار داد. اسپانسرهای مالی از طریق استفاده صحیح از ارتقاء و توسعه باعث کمک به رشد ستارگان و همچنین تقویت زیرساخت‌های ورزشی‌ هستند. اینها اهداف شایسته‌ای هستند که طرفداران از آنها قدردانی می‌کنند و از طرف دیگر همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

باشگاه فوتبال پرسپولیس نمونه‌ای کامل از چگونگی ایجاد یک باشگاه استراتژیک موفقیت‌آمیز با بسیاری از برندهای برتر است. اخیرا همکاری اسپانسر مالی آنها توسط ایرانسل پس از پیروی آنها از دیگر برند شرکت مخابراتی به پایان رسید، یعنی همراه اول. شماری از اسپانسرهای خوب دیگر از تولیدکنندگان محصولات ورزشی نیز نمونه کارهایی دادند که رد شد.

به طور بین‌المللی، باشگاه‌های برتر نیز، گزینه‌های گسترده‌ای از تولیدکنندگان محصولات ورزشی را برای انتخاب دارند، اما فراتر از آن، خیلی آسان نیست. این باشگاه‌های فوتبال در طول تاریخ بسیار حساس بوده‌اند و باید اطمینان حاصل کنند و پس از یک پروسه فشرده بررسی هر شریک بالقوه مهر تاییدشان را بزنند. پس از اینها، هنگامی که هر معامله امضا شد، دو طرفین با اعتبار، به طور ذاتی مرتبط می‌شوند.

برای حامیان مالی که به دنبال همکاری با باشگاه‌های برتر هستند، این می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد. به همین دلیل زمانی که اخبار اخیر منتشر شد، بسیار شوک‌دهنده و حیرت‌آور بود، چرا که سه تا از محبوب‌ترین باشگاه‌های جهان، تمام فعالیت‌های حمایتی را با یک برند ایجاد کرده‌اند. یک شرکت پیشبینی ورزشی اخیرا قراردادهایی با بارسلونا، چلسی و لیورپول امضا کرده است. این خبر جنجال‌برانگیز و بی‌سابقه‌ای است که مطمئنا برای آنها سهم بیشتری از بازار را به دست آورده است.

امیدواریم، این مشارکت‌ها راه زیادی برای بهبود زندگی بسیاری از طرفداران ورزش و پرورش استعدادهای جوان داشته باشند. همانطور که اینطور هستند، طرفداران بیشتر و بیشتر وفاداری خود را به برندهای شریک نشان می‌دهند. این، به نوبۀ خود، اسپانسرهای مالی بیشتری را تقاضا می‌کند و باعث می‌شود تا یک چرخه قدرتمند بوجود بیاید که به همین دلیل است که اسپانسرینگ سالهاست که پایه و اساس ورزش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین