کد خبر: ۶۰۴۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

شمار قربانیان توفان در چین به 30 نفر رسید

گزارش‌ها از شرق و جنوب شرق چین حاکی است تا عصر امروز یکشنبه به وقت محلی شمار قربانیان توفان سهمگین لیکیما به ۳۰ کشته و ۱۸ مفقود افزایش یافته است و انتظار می‌رود آمار‌ها همچنان افزایش یابد.
شمار قربانیان توفان در چین به 30 نفر رسید
آفتاب‌‌نیوز :

این توفان که از روز جمعه در جنوب و جنوب شرق چین آغاز شده است علاوه بر خسارت مالی فراوان به منازل و مزارع کشاورزی، باعث لغو صد‌ها پرواز در شهر‌های مختلف چین به مقصد شهر‌های ججیانگ، شانگ‌های و نواحی اطراف شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های چین، توفان لیکیما نهمین توفان این کشور در سال جاری و قدرتمندترین آن است که دستکم بر زندگی ۵ میلیون تن از ساکنان جنوب و جنوب شرق چین تاثیر گذاشته است.

مقامات استان ججیانگ در جنوب شرق چین به شینهوا گفته اند این توفان تا کنون ۴۰ هزار خانه را تخریب و بیش از دو میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار خسارت مالی به بار آورده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است به دلیل بارش شدید باران در شهر ساحلی ونژو در عرض سه ساعت حدود ۱۶۰ میلی متر بارش باران ثبت شده است که باعث تخریب یک سد محلی شد.

مردم نواحی جنوب و جنوب شرق چین هرساله به دلیل نزدیکی به آب‌های آزاد در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه باران‌های سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی دارند.

شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته، جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین در سال ۱۹۹۸ میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.

سال گذشته نیز بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف چین صد‌ها نفر جان خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۴ هم بر اثر بارش باران‌های شدید و وقوع توفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین نیز شد، حدود ۳۰۰ نفر کشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخریب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین