کد خبر: ۶۰۴۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

سندرز: ترامپ جو نفرت به وجود آورده است

سناتور ایالت ورمونت از رئیس جمهور آمریکا به خاطر ایجاد تفرقه با لفاظی‌هایش به شدت انتقاد کرد اما تاکید کرد، معتقد است رئیس جمهور آمریکا نمی‌خواهد شاهد کشته شدن مردم در تیراندازی‌های گسترده همچون رویدادهای اخیر در ال پاسو و دیتون باشد.
سندرز: ترامپ جو نفرت به وجود آورده است
آفتاب‌‌نیوز :

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و هیچ کس دیگری نمی‌خواهد شاهد باشد که مردم می‌کشند و کشته می‌شوند. من هرگز چنین چیزی نگفتم. به نظر من ترامپ نمی‌خواهد شاهد کشته شدن مردم باشد.

وی افزود: اما ترامپ با لفاظی‌های تند و آتشینش مردم را به انجام اقدامات خشونت آمیز به خاطر خصومت نژادی ترغیب کرده است.

سندرز تصریح کرد: معتقدم ترامپ جوی را به وجودآورده که در جریان آن شاهد افزایش چشمگیر جرایم از روی نفرت و انزجار در این کشور هستیم. جرایم از روی نفرت و انزجار علیه مسلمانان، مکزیکی‌ها و یهودیان. ترامپ در حال ایجاد تفرقه در این کشور است و این باید آخرین کاری می‌بود که انجام می دادیم. در نتیجه ترامپ این جو نفرت و انزجار را به وجود آورده است.

سندرز همچنین از قانونگذاران آمریکا در کنگره خواست تا لابی قدرتمند سلاح در این کشور را نادیده گرفته و قانونی را برای سرکوب خشونت تسلیحاتی تصویب کنند.

وی گفت: مردم آمریکا می‌خواهند شاهد افزایش بررسی‌های سوابق باشند. آنها می‌خواهند از شر روزنه‌ها و راه گریزها در قوانین مربوط به سلاح و سفسطه‌های قانونی خلاص شوند. بسیاری از مردم در آمریکا با چیزی که من 30 سال است می‌گویم موافق هستند؛ اینکه سلاح‌های تهاجمی سلاح‌های جنگی هستند و این سلاح‌ها سلاحهایی با سبک نظامی هستند که برای کشتار مردم طراحی شده‌اند.

اما سندرز بار دیگر بر اهمیت مبارزه با نژادپرستی و برتری طلبی سفید پوستان تاکید کرد و گفت: این مسئله‌ای جدی است که باید تمامی مردم آمریکا نسبت به آن هشیار باشند.

وی افزود: می‌خواهم مطمئن شوم که ما شاهد ظهور نئوفاشیسم در این کشور نخواهیم بود و درک کنیم که سفید پوستانی که مرتکب خشونت می‌شوند در حقیقت تروریست هستند و باید با آنها به عنوان تروریست برخورد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین