کد خبر: ۶۰۴۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

روگردانی یکی دیگر از حامیان سرسخت ترامپ پس از یک جنگ توییتری

مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید در توییتر از دونالد ترامپ انتقاد کرد و اظهار کرد که جمهوری‌خواهان باید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نامزد دیگری را در نظر داشته باشند.
روگردانی یکی دیگر از حامیان سرسخت ترامپ پس از یک جنگ توییتری
آفتاب‌‌نیوز :

این شکافی قابل توجه میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و یکی از معاونان سابق او است که پیشتر یکی از سرسخت‌ترین حامیان او بود.

اوماروسا مانیگو نیومن، دستیار سابق ترامپ که حالا به یکی از منتقدان او تبدیل شده، اظهار کرد: ترامپ خواستار وفاداری است اما این یک خیابان یک طرفه است. این یک خیابان دو طرفه نیست. او از اطرافیانش می‌خواهد به او وفادار باشند اما خودش این وفاداری را در قبال دیگران ندارد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، ترامپ و آنتونی اسکاراموچی، مدیر ارتباطات سابقش طی سه روز گذشته اظهاراتی را علیه یکدیگر بیان کرده‌اند و اسکاراموچی در بیانات خود اظهار کرد که ترامپ "از مسیر منحرف شده" و ترامپ نیز کارمند سابق خود را یک فرصت‌طلب دانست.

اسکاراموچی در توییتر نوشت: من سعی کردم بهترین وجوه دونالد ترامپ را بر مبنای تعاملات خصوصی ببینم و همسویی سیاسی (با او) را انتخاب کنم اما اظهارات تفرقه‌انگیز او و تخریب ساختار جامعه ما از سوی او را نمی‌توان با هیچ‌ گونه دستاور اقتصادی کوتاه مدتی تحمل کرد.

این کارمند سابق کاخ سفید به شبکه خبری "سی ان ان" گفت، همچنان یک جمهوری‌خواه باقی می‌ماند اما نسبت به ترامپ "خنثی" شده است و دیگر فعالانه از او حمایت نمی‌کند.

وی افزود: اظهارات نژادپرستانه، توییت‌های تفرقه‌انگیز و مهملاتی که رییس جمهور بیان می‌کند به کشور کمکی نمی‌کنند.

اسکاراموچی همچنین رییس جمهور آمریکا را به برانگیختن نفرت و ایجاد شکاف در نهادها متهم کرد و گفت، ممکن است حزب جمهوری‌خواه نیازمند در نظر گرفتن نامزد دیگری برای انتخابات ۲۰۲۰ باشد.

این مقام سابق کاخ سفید پیش‌بینی کرد که اگر اظهارات تفرقه‌انگیز ترامپ ادامه‌ یابند، ممکن است جمهوری‌خواهان دست به اعتراض بزنند.

وی تاکید کرد که جمهوری‌خواهان به طور غیرعلنی و خصوصی درباره اقدامات ترامپ ابراز نگرانی کرده‌اند.

در همین حال، استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اظهار کرد: او (اسکاراموچی) کمتر از دو هفته در کاخ سفید فعالیت کرده و مطمئنا اطلاعات چندانی از رییس جمهور فعلی ندارد. اظهارات او به نفع خودش بیان شده‌اند و این دقیقا همان چیزی است که رسانه‌ها می‌خواهند.

دونالد ترامپ نیز در توییتر نوشت: او هیچ ارتباطی به پیروزی من در انتخابات ندارد.

ترامپ افزود، این معاون سابق از اینکه نتوانسته شغل دیگری در دولت پیدا کند، ناراحت است.

اسکاراموچی نیز در واکنش به اظهارات ترامپ، او را یک قلدر خواند و در توییتر نوشت: بسیاری خواستار جایگزینی ترامپ هستند و تمایل دارند روی این مساله کار کنند. زمان آن رسیده که بازیکن دیگری را وارد زمین کنیم. ترامپ باخته است.

اسکاراموچی تنها ۱۱ روز در سال ۲۰۱۷ در کاخ سفید فعالیت کرده و به دلیل بی حرمتی به یکی از همکارانش در گفتگو با یک خبرنگار اخراج شد. او اما همچنان یکی از حامیان ترامپ باقی ماند و معمولا از سیاست‌های او دفاع می‌کرد و سال گذشته میلادی نیز کتابی درباره ترامپ نوشت که در آن بسیار از او تعریف کرده بود.

اسکاراموچی اما در هفته‌های اخیر لحن خود را تغیر داده است و توییت‌های ترامپ علیه چهار زن رنگین پوست کنگره را از روی "نژادپرستی و غیرقابل پذیرش" خواند و رفتار او در بازدید از ال پاسو و دیتون به دنبال تیراندازی‌های اخیر آمریکا را یک "فاجعه" توصیف کرد.

ترامپ درباره اسکاراموچی در توییتر نوشت: او که فعالیتش در سمتی که کاملا در مدیریت آن ناتوان بود، پس از ۱۱ روز پایان یافت، حالا به نظر می‌رسد به جز حضور تمام وقت در تلویزیون به عنوان کارشناس رییس جمهور ترامپ کار دیگری نمی‌کند.

رییس جمهور آمریکا ادامه داد: آنتونی که برای بازگشت به دولت هر کاری می‌کند، باید تنها دلیل حضورش در تلویزیون را به یاد داشته باشد و دلیل آن اسکاراموچی بودن نیست.

اسکاراموچی نیز پس از این اظهارات، انتقاد خود را از ترامپ شدیدتر کرد و گفت، جمهوری‌خواهان احتمالا باید در حمایت خود از ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ تجدید نظر کنند.

او گفت که از حمایت سابقش از ترامپ پشیمان نیست اما "نمی‌توان به کسی وفادار ماند که متقابلا نسبت به شما وفادار نیست".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین