کد خبر: ۶۰۶۳۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

شرایط تاسیس مراکز مشاوره چیست؟

‌مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تنها مرجع صدور پروانه فعالیت برای ایجاد مراکز خدمات مشاوره اجتماعی و روان‌شناختی اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور است.
شرایط تاسیس مراکز مشاوره چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

‌محمد محمدی‌قیداری ‌اظهار کرد: مطابق بند ۶ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی و قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور، تنها مرجع صدور پروانه فعالیت برای ایجاد مراکز خدمات مشاوره اجتماعی و روان‌شناختی اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور است.

این مسئول ادامه داد: افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی و نیز افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های تخصصی و نیمه‌تخصصی موجود در جامعه، از اهداف مراکز مشاوره به شمار می‌رود و این خدمات در سه سطح مراکز سلامت روان محلی، مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی عمومی و مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی تخصصی ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که مراکز تخصصی در حوزه مشاوره کودک و نوجوان، کودکان با نیازهای ویژه، خانواده، تحصیلی و تربیتی، سلامت جنسی، سالمندان، اختلالات و مسایل روانی و صنعتی و سازمانی فعالیت می‌کنند، افزود: این مراکز توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی با کسب پروانه از سازمان بهزیستی، مطابق با دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان بهزیستی کشور در خصوص واجدین شرایط اخذ مجوز، بعد از تایید صلاحیت علمی و حرفه‌ای آن‌ها تاسیس شده و تحت نظارت بهزیستی به ارایه خدمات روان‌شناختی و مشاوره‌ای، همچنین آموزش در حوزه سلامت روان می‌پردازند.

محمدی‌قیداری در ادامه با اشاره به فعالیت 38 مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی در سطح استان، تصریح کرد: طی 4 ماهه نخست امسال، بیش از 6000 خدمات مشاوره حضوری در مراکز و دفاتر دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی به متقاضیان دریافت خدمات مشاره‌ای و روان‌شناختی ارایه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین با اشاره به فعالیت ۳۸ مرکز مشاوره در سطح استان، یادآور شد: از ابتدای امسال قریب به 4000 نفر به مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی دولتی و غیر دولتی مراجعه کرده‌اند که عمده‌ترین مشکل آن‌ها در خصوص مشکلات فردی و بین فردی، تربیت کودک، بلوغ، نوجوانی و مشاوره پیش از ازدواج بوده است.

وی افزود: پارسال نزدیک به ۱۹ هزار و ۸۵۵ خدمات مشاوره و روان‌شناختی در مراکز مشاوره ارایه شد و این نشان از اشاعه فرهنگ مشاوره و بهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های تخصصی موجود در سطح استان دارد و می‌تواند گام مهمی برای ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه به شمار آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین