کد خبر: ۶۴۱۰۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
رئیس فراکسیون مقابله با بحران:

قرنطینه در چین جواب داد، ای کاش در قم هم اجرایی می‌شد

رئیس فراکسیون پیشگیری و مقابله با بحران مجلس درباره قرنطینه شهرها با توجه به گسترش کرونا می‌گوید: این سیاست در چین اعمال شد و نتایج خوبی داشت؛ ای کاش از ابتدا استان قم هم قرنطینه می‌شد تا از شیوع بیشتر جلوگیری شود. حتی اگر امکان قرنطینه کامل نبود، عبورومرورها به آن کنترل می‌شد. امروز نیز این موضوع باید با جدیت اجرا شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سید مهدی مقدسی، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی درباره شیوه مدیریت بحران در استان مرکزی، بعد از شیوع کرونا می‌گوید: وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا هم‌زمان با شیوع این بیماری در چین باید تمهیدات لازم را می‌اندیشید تا آسیب‌ها به حداقل برسد. به هرحال، اکثر استان‌ها با این بیماری درگیر شدند و استان مرکزی و به‌طور خاص، شهرستان‌های دلیجان، ساوه و اراک به سبب مجاورت با قم با این معضل درگیر شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات ستاد بحران استان برای پیشگیری از گسترش کرونا، تصریح می‌کند: تعطیلی مدارس، کاهش ساعت اداری در دو هفته نخست بروز بیماری ازجمله اقدامات مؤثر در این راستا بود. از آنجایی که سرعت شیوع بیماری بسیار بالاست، اقدامات کادر درمانی استان، حقیقتاً قابل تقدیر است. البته فعالیت دستگاه‌های مسئول، ازجمله شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای گندزدایی و ضدعفونی محیط‌ها مؤثر بوده است. با این حال، همراهی و مشارکت مردم بیش از همه این موارد مؤثر است. خوشبختانه قریب به اتفاق مردم این موارد را رعایت می‌کنند، اما عده‌ای بی‌توجهی می‌کنند که نه‌تنها به خودشان، بلکه به دیگران هم آسیب می‌زنند.

قرنطینه در چین جواب داد، ای کاش در قم هم اجرایی می‌شد

نماینده اراک در ادامه به مردم و مسئولان توصیه می‌کند: ما به‌هیچ‌وجه موضوع را تمام شده تلقی نکنیم؛ توصیه‌های مسئولان مربوطه را حتماً لحاظ کنیم. به‌طورکلی، ریشه‌کنی این ویروس با مشارکت بالای مردم ممکن است. اگر تمام امکانات کشور بسیج شوند، اما مردم همراهی نکنند، اثرگذاری این اقدامات به حداقل می‌رسد. نکته دیگری که باید بر آن تأکید کرد، این است که تمامی مشارکت‌ها و اقدامات در راستای مقابله با کرونا باید با هماهنگی و تحت نظارت ستاد مرکزی مقابله با کرونا انجام گیرد.

مجاورت استان مرکزی با قم، عامل ابتلا به کرونا

وی بااشاره به اینکه استان مرکزی به دلیل مجاورت با استان قم، آسیب‌پذیری بالایی دارد، می‌افزاید: مسئولان کشوری باید توجه بالایی به این استان داشته باشند. بنده تاکنون دو بار با وزیر بهداشت گفت‌وگو کرده‌ام، روز گذشته نیز نامه‌ای به ایشان نوشتم و درخواست تجهیز و تأمین امکانات بیمارستان‌ها و مورد نیاز کادر درمانی را مطرح کردم. ضمن اینکه آقای استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز با جدیت پیگیر موضوع هستند.

مقدسی تأکید می‌کند: امروز، رفع این بحران و ریشه‌کن کردن کرونا باید اولویت آقای رئیس‌جمهور و همکارانشان باشد. سایر دستگاه‌ها باید با ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت همکاری کامل داشته و بر استاندارد تهیه و تولید اقلام موردنیاز برای ضدعفونی، نظارت بیشتر و مستمر وجود داشته باشد. علاوه بر این، وزارت صمت و بهداشت باید بر چگونگی توزیع این محصولات نظارت داشته باشند تا وارد بازار سیاه نشوند.

اگر قرنطینه قم ممکن نبود، عبور مرورها باید کنترل می‌شد

وی در پاسخ به اینکه آیا قرنطینه در شرایط فعلی می‌تواند به جلوگیری از گسترش بیماری کمک می‌کند یا نه، تأکید می‌کند: تشخیص این موضوع با ستاد مقابله با کروناست؛ اگر ستاد چنین تشخیصی دهد سایر دستگاه‌ها و مردم مکلف به رعایت آن هستند. این سیاست در چین اعمال شد و نتایج خوبی در پی داشت. ای کاش از ابتدا نیز استان قم قرنطینه می‌شد تا از شیوع بیشتر جلوگیری کند. حتی اگر امکان قرنطینه کامل وجود نداشت، عبور و مرورها به آن کنترل می‌شد. به هر حال قم شهر پر رفت و آمد و مسیر عبوری به بسیاری از شهرهاست. بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا در کاشان، ساوه، دلیجان و اراک به دلیل رفت و آمد و نزدیکی به قم، درگیر شدند. به نظر من ستاد باید موضوع قرنطینه را جدی بگیرد و سایر دستگاه‌ها نیز با آن همکاری کنند. حتی اگر امکان اجرای کامل آن نیست، کنترل مردم در مبادی شهرها جدی گرفته شود. مردم هم باید از سفر در ایام نوروز جدا خودداری کنند.

ستاد مقابله با کرونا، مسئول تصمیم‌گیری درباره تعطیلی کارخانه‌ها

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا تمهیداتی برای کارگران کارخانه‌های این شهر که به سبب فعالیت در این محیط شلوغ در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند، انجام گرفته یا نه، می‌گوید: تصمیم‌گیری در این باره باید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گیرد؛ هر تصمیمی در این راستا گرفته شود ما از آن حمایت می‌کنیم. اگر تصمیم آنها بر کاهش ساعت کاری یا تعطیلی کارخانه‌ها و ادارات باشد، قطعاً از آن حمایت و در صورت عدم رعایت آن توسط مسئولان، به موضوع وارد خواهیم شد. با این حال، مدیران کارخانه‌ها باید توجه داشته باشند، وضعیت سلامت کارگران روزانه کنترل شود و محیط کارخانه مستمر ضدعفونی شود تا اتفاقات ناگواری که برای برخی نیروهای خدماتی و کادر درمانی رخ داد، تکرار نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
4
1
اره راست میگی خیلی خوب جواب داده ... دنیا رو کرونا ورداشته .... چی میگی بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
9
2
از این آقای نماینده بپرسید که آیا قم مرز خارجی یا فرودگاه دارد که قم را منشأ کرونا ایران می داند تنها چیزی که اتفاق افتاد این است که قم اولین شهری است که در آن کرونا شناسایی شد همین چرا یک نماینده مجلس باید روی هوا وبی اساس صحبت کند و گزارش بدهد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین