کد خبر: ۶۵۲۳۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

درخواست وزیر بهداشت از مردم در تعطیلات عید فطر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بزرگ‌ترین نگرانی ما این است که با عدم رعایت فاصله‌گذاری‌ها و پروتکل‌ها، دوباره گرفتار پیک‌هایی از بیماری ناشی از ویروس کرونا شویم و در نتیجه از مردم می‌خواهیم در تعطیلات عید فطر سفر نروند.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی روز چهارشنبه پس از برگزاری نشست تله کنفرانس با پنج کشور عرب همسایه در جمع خبرنگاران افزود: در برخی استان‌ها مثل خوزستان که خیز‌های جدیدی از بیماری ناشی از ویروس کرونا برداشته شده، به علت عدم رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌هاست. از مردم خواهش می‌کنم که در تعطیلات عید فطر نیز همانند همراهی‌های قبلی رعایت کرده و سفر نروند. زیرا سفر‌های جدید به معنی ابتلای جدید است.

وی بیان کرد: جمعیتی از کشور که هنوز به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا نشده در خیلی از جا‌ها بالای ۹۰ درصد است و اگر اتفاق جدیدی بیفتد و این گرفتاری باعث خیز جدید بیماری در کشور شود، مهار آن برای ما بسیار نفس‌گیر است.

درخواست وزیر بهداشت از مردم در تعطیلات عید فطر

نمکی ادامه داد: اگر افراد برای خوش بودن به سفر می‌روند، مدت طولانی این بیماری را به همراه می‌آورند و همه نیز از این بستر سالم بیرون نخواهند آمد؛ بنابراین خواهش ما این است که مردم به سفر نروند و کسی از استان‌های قرمز کرونا بیرون نیاید و کسی هم به این استان‌ها وارد نشود. این تصور که بیماری با گرم شدن هوا مهار می‌شود هم خیال بسیار بیهوده‌ای است.

وزیر بهداشت گفت: امروز نشست تله کنفرانسی با پنج کشور عرب شامل یمن، قطر، امارات متحده عربی، کویت و عمان داشتیم. در این نشست موارد مختلفی مطرح و گزارشی از وضعیت کرونا در آن کشور‌ها و ایران ارائه شد.

وی افزود: افتخار‌های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در زمینه مدیریت بیماری‌ها به اطلاع این کشور‌ها رسید و از کشور قطر نیز به خاطر همکاری‌ها در رساندن تجهیزاتی مثل ماسک در طول این بازه زمانی تشکر ویژه کردیم.

نمکی اظهار کرد: همچنین اعلام آمادگی کردیم که در زمینه مدیریت بیماری و تحقیقات گسترده و پروژه‌های علمی با این کشور‌ها همکاری کرده و نتایج را منتقل کنیم. در گسترش روابط تجاری نیز اعلام آمادگی کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین