کد خبر: ۶۶۷۵۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

ارتباط چاقی با زندگی در مناطق پر سر و صدا و با ترافیک سنگین

در بررسی‌های قبلی مشخص شده بود که ترافیک و صدای زیاد باعث افزایش سطح اضطراب در فرد و تاثیر منفی بر سلامت او خواهد شد از جمله در افزایش وزن در فرد. محققان در بررسی اخیر اشاره می‌کنند احتمالا چاق شدن بیشتر در افرادی که در مناطق شلوغ زندگی می‌کنند به دلیل کم خواب شدن آنان و ایجاد اختلال در مکانیسم‌های بدن است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- نتایج تحقیقات تازه نشان می‌دهند زندگی در مناطق پر سر و صدا و با ترافیک سنگین از نظر رفت و آمد خودرو‌ها احتمال خطرات ناشی از چاقی در افراد را افزایش می‌دهد. کارشناسان بریتانیایی با جمع‌آوری داده‌های سلامت در بریتانیا، نروژ و هلند به این نتیجه رسیده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نتایج نشان دادند ارتباطی مستقیم بین چاقی با زندگی در مناطق پر رفت و آمد و پر سر و صدا در بریتانیا و نروژ وجود داشته‌اند. نتیجه این تحقیق می‌تواند برای تنطیم راهبرد‌های زیست محیطی و ارتباط آن با سلامت جامعه کاربردی باشد.

ارتباط چاقی با زندگی در مناطق پر سر و صدا و با ترافیک سنگین

نتایج این بررسی نشان می‌دهد حدود ۱۰۰ میلیون نفر در اروپا در مناطق پر سر و صدا و در معرض امواج صوتی بیش از ۵۵ دسیبل قرار دارند که برای سلامتی ضرر دارد.

در بررسی‌های قبلی مشخص شده بود که ترافیک و صدای زیاد باعث افزایش سطح اضطراب در فرد و تاثیر منفی بر سلامت او خواهد شد از جمله در افزایش وزن در فرد. محققان در بررسی اخیر اشاره می‌کنند احتمالا چاق شدن بیشتر در افرادی که در مناطق شلوغ زندگی می‌کنند به دلیل کم خواب شدن آنان و ایجاد اختلال در مکانیسم‌های بدن است. علاوه بر آن، بررسی‌های دیگری نیز نشان می‌دهند سر و صدای ناشی از ترافیک خودرو‌ها بر روی بیماری‌هایی، چون عارضه‌های قلبی و دیابت نیز تاثیر دارند. تمام این موارد احتمالا به دلیل افزایش استرس در فرد است و تاثیر خود را در ارگان‌های بدن نشان می‌دهد.

در بررسی اخیر درباره سنجش میزان ارتباط میان آلودگی صوتی و صدای ناشی از ترافیک بر روی چاقی افراد در بریتانیا، نروژ و هلند پنج هزار شرکت‌کننده در بررسی مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که با هر ده دسیبل صدای بیشتر دو درصد بر غالب بودن چاقی بین ساکنان یک منطقه افزوده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین