کد خبر: ۶۷۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند.
اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز یکشنبه افزود: در حال کلی استان اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارد ، خلخال وضعیت نارنجی را تجربه می‌کند و سایر شهرستان‌های استان در حالت سفید و زرد قرار دارند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۶ نفر در اردبیل ، چهار نفر در پارس‌آباد ، هفت نفر در مشگین‌شهر ، پنج نفر در گرمی و ۲ نفر در خلخال می‌باشند.

وی افزود: در این مدت ۲۲ نفر با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان مرخص شدند.

به گفته حبیب‌زاده ، در حال حاضر ۲۱۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۱ بیمار در بخش‌های آی‌سی‌یو تحت مراقبت قرار دارند.

طی شبانه‌روز گذشته ۲ نفر در استان در اثر بیماری کرونا جان باختند.

او با هشدار جدی به شهروندان در خصوص تبعات سخت عمل نکردن به توصیه‌های بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌های اعلام شده افزود: شهروندان استان باید از هر گونه تجمع و ازدحام به هر بهانه‌ای پرهیز کنند.

وی، خودداری از حضور در اماکن و مراسم پرازدحام، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را سه راهکار اساسی مقاله با ابتلا به کرونا ذکر کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تنهایی مسوولیت درمان را بر عهده دارد و برای پیشگیری و کاهش بار بیمارستان‌ها، باید تمامی سازمان‌ها و مردم همکاری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین