کد خبر: ۶۷۵۳۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

ناوچه کنارک مقصر حمله خودی از ناوچه جماران اعلام شد

دادستان نظامی استان تهران پس از گذشت پنج ماه از حادثه انفجار ناوچه کنارک ابعاد جدیدی از این حادثه را تشریح کرد و از پیگیری آنها خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

غلام عباس ترکی درباره حادثه انفجار ناوچه کنارک و به شهادت رسیدن تعدادی از خدمه ناوچه بر اثر این حادثه اظهار داشت: در فردای روز حادثه با اعزام هیأتی از دادسرای نظامی تهران، بازدیدهای میدانی و معاینات و تحقیقات محلی لازم در بندر چابهار و بندرعباس از محدوده اجرای عملیات تمرین دریایی انجام دادیم.

به گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح، وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه دلخراش افزود: متأسفانه در این حادثه ۱۹ نفر از خدمه ناوچه بلافاصله پس از اصابت موشک به شهادت رسیدند و ۱۵ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

ناوچه کنارک مقصر حمله خودی از ناوچه جماران اعلام شد

دادستان نظامی تهران در خصوص علت وقوع این حادثه گفت: با توجه به تأکید فرمانده معظم کل قوا برای روشن شدن ابعاد این حادثه و شناسایی مقصران احتمالی و اقدامات پیشگیرانه برای عدم تکرار این گونه حوادث، تحقیقات جامع قضایی و فنی با همکاری هیات بررسی سانحه ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع صورت گرفته و تدابیر لازم اتخاذ شده است.

 

علت اصلی حادثه ناوچه کنارک

وی هرگونه خرابکاری یا دخالت عوامل امنیتی در این حادثه را منتفی دانست و افزود: براساس آخرین نتایج تحقیقات و بررسی کارشناسان، عدم رعایت برخی تدابیر ابلاغی و نکات ایمنی از سوی ناوچه حادثه دیده و شرایط میدانی، علت اصلی این حادثه بوده است.

دادستان نظامی ‌استان تهران گفت: به قصور و تقصیرها در این زمینه در حال رسیدگی هستیم و افرادی به‌عنوان متهم احضار شده و اقدامات قضایی انجام شده است.

ترکی اظهارداشت: اقدامات ارزشمندی توسط فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش برای دلجویی و همدردی از خانواده‌های شهدا و جانبازان انجام شده و تا کنون شکایتی به این مرجع از طرف این خانواده‌های بزرگوار واصل نشده است.

وی در عین حال تصریح کرد: دادسرای نظامی تهران به جهت اینکه حادثه دارای جنبه عمومی است رأساً به موضوع ورود کرده و به پرونده با جدیت رسیدگی می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
8
هر وقت هواپیما سقوط کرد مقصر خلبان شد.حالا هم مقصر خود ناوچه شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین