کد خبر: ۶۷۵۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

کرونا جدی است؛ دیر به بیمارستان مراجعه نکنید

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با بیان اینکه افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند متاسفانه بسیار دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: این افراد زمانی مراجعه می‌کنند که بیماری بسیار پیشرفت کرده و مستقیم باید به آی سی یو بروند.
کرونا جدی است؛ دیر به بیمارستان مراجعه نکنید
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود ضیائی، امروز یکشنبه ۲۰ مهرماه به خبرنگاران در خصوص افزایش شمار مبتلایان در روزهای اخیر، گفت: در روزهای گذشته شمار مبتلایان به بیماری کرونا و افراد بستری در بیمارستان افزایش پیدا کرده و چندین برابر ماه‌های قبل شده است.

وی افزود: درصدی از افرادی که بستری می‌شوند، نیازمند آی سی یو هستند و به همین دلیل موارد بستری در آی سی یو رو به افزایش است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند متاسفانه بسیار دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: این افراد زمانی مراجعه می‌کنند که بیماری بسیار پیشرفت کرده و مستقیم باید به آی سی یو بروند.

ضیائی ادامه داد: برای کسی که در آی سی یو بستری می‌شود ۵۰ درصد احتمال مرگ وجود دارد و بهبودش بیشتر از ۵۰ درصد نیست و اگر لوله‌گذاری شود تا ۹۰ درصد احتمال مرگش وجود دارد؛ لذا باید قبل از این مرحله باید به بیمارستان مراجعه شود.

وی افزود: خوشبختانه داروهای بسیار خوبی در دسترس است و درست است که داروی اختصاصی کرونا نیست، اما در بیمارانی که درگیری بالایی داشتند وقتی به موقع مراجعه کردند، توانستیم برای آن‌ها درمان مناسب را انجام دهیم و این افراد نجات پیدا کردند.

این متخصص عفونی بیان کرد: اگر فردی علائمی چون درد قفسه سینه و تنگی نفس شدید، تنفس سریع و دشوار و یا تب طولانی دارد، باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه کند تا قبل از اینکه به مرحله شدید بیماری برسد، اقدامات درمانی برای وی انجام شود.

ضیائی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه به موقع به بیمارستان بتوانیم خدمات بسیار خوبی را به مراجعین ارائه دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
خوب زود مراجعه کنن چی بشه دارویی که ندارین براشون.بیان چکار کنن.جاهم که ندارن بیمارستانها
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین