کد خبر: ۶۸۴۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

تظاهرات علیه سیسی در فرانسه/ ماکرون،حقوق بشری ها را ناامید کرد

نهادها و سازمان های مدافع حقوق بشری موضع رئیس‌جمهور فرانسه در دیدارش با همتای مصری خود و ترجیح اقتصاد به حقوق بشر در روابط با قاهره را ناامید کننده خواندند.
تظاهرات علیه سیسی در فرانسه/ ماکرون،حقوق بشری ها را ناامید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روزنامه القدس العربی، در جریان سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر به فرانسه، دو تجمع جدا از سوی انجمن اقلیت مصری ودیگری مدافعان حقوق بشر و تعدادی از مسئولان و عفو بین الملل شکل گرفت.

شرکت‌کنندگان تصاویر زندانیان سیاسی و پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن "وضعیت فوق العاده حقوق بشر در مصر" و "فرش قرمزی برای دیکتاتورها وجود ندارد" نوشته شده بود.

همچنین روی پلاکارد دیگری سیسی با یونیفورم نظامی به تصویر کشیده شده بود و روی آن نوشته شده بود"قصاب مصر".

اعضایی از اقلیت مصر فریاد "سیسی قاتل، ماکرون شریک"، "سیسی جنایتکار، اروپای شریک" را سر دادند درحالی که مدافعان حقوق بشر خواهان آزادی و دموکراسی بیشتر برای مردم مصر شدند.

کاتیا رو، از عفو بین الملل به خبرگزاری فرانسه گفت که بسیار متأسف است چراکه سفر سیسی در راستای سرکوب جامعه مدنی شکل گرفته است و حقوق بشر در جایگاه دوم بعد از منافع اقتصادی و نظامی قرار گرفته است.

این فعال گفت، ماکرون صحبت‌های نهادهای غیردولتی را شنید اما به آن گوش نداد.

آنتوان مادلین، مسئول اتحادیه بین المللی حقوق بشر گفت: احساس ناراحتی و ناامیدی می‌کنیم چراکه مقامات فرانسه از فرصت استفاده نکردند تا کمک نظامی به مصر را مشروط کنند.

الیاس جوفروا نیز که عضو یک سازمان حقوقی فرانسوی است، از نبود هرگونه شروطی برای فروش سلاح و تجهیزات نظارت الکترونیکی به مصر ابراز تأسف کرد.

فرانسه توافق‌نامه‌هایی را امضا کرده که به موجب آن متعهد شده تجهیزاتی را که می‌فروشد برای سرکوب ساکنان استفاده نشود. جوفروا گفت: موضوع درباره یک مسئله حقوقی و اخلاقی است.

از سوی دیگر اسمهان البکراوی، عضو طرح حقوق و آزادی‌های فرانسه و مصر گفت: بیش از ۶۰ هزار زندانی در زندان‌های مصر هستند.

تعداد دیگری نیز شکنجه و ربودن و حملات علیه زنان و همجنس‌گرایان را محکوم کردند.

همچنین سلین لوبرون، همسر رامی شعث، فعال مصری فلسطینی که از یک سال پیش در زندان به سر می‌برد، گفت: سؤالاتی درباره مذاکره صریح با قاهره درباره حقوق بشر مطرح می‌شود.

روبرتو رومیرو، مشاور منطقه‌ای حزب "نسل‌ها" از فرانسه خواست فروش سلاح را که از آن به اسم جنگ دروغین علیه مردم مصر استفاده می‌شود، متوقف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین