کد خبر: ۶۸۴۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

آمریکا داده‌های ایمنی واکسن فایزر را منتشر کرد

یک سازمان دولتی در آمریکا تایید کرده است که واکسن کووید-۱۹ شرکت فایزر/بیون‌تک ۹۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و این یعنی نتیجه‌ای که راه را برای صدور مجوز استفاده اضطراری از این واکسن هموار می‌سازد.
آمریکا داده‌های ایمنی واکسن فایزر را منتشر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد که در مورد ایمنی این واکسن به مشکلی برخورد نکرده است.

در حالی که انگلیس از روز گذشته (سه‌شنبه) تزریق این واکسن در سطح عمومی را شروع کرده است، سازمان غذا و داروی آمریکا روز پنج‌شنبه برای اعلام تصمیم رسمی خود جلسه خواهد داشت.

این سازمان هنوز به واکسن فایزر مجوز نداده اما سندی را منتشر کرده که می‌گوید اطلاعات به دست آمده از کارآزمایی آن با توصیه‌های تصریح شده در راهنمای استفاده اضطراری از یک واکسن سازگاری دارد.

سازمان ناظر بر مقررات این نوع محصولات در بریتانیا (ام‎ اچ‌آراِی) هفته پیش به استفاده از این واکسن مجوز داده بود.

جزییات مشروح مربوط به واکسن فایزر که FDA منتشر کرده نشان می‌دهد که واکسن کووید-۱۹ در ۹۵ درصد دریافت‌کنندگان مصونیت ایجاد می‌کند که همان نتایجی است که شرکت فایزر منتشر کرده بود.

هرچند برای حفاظت کامل باید دو دوز از آن تزریق شود، اما تزریق اول موارد شدید بیماری را ۸۹ درصد کم کرد.

این واکسن همچنین در کسانی که قبلا مبتلا شده بودند همین اندازه مصونیت ایجاد کرد.

این سند بیان می کند که بیشترین عوارض جانبی مشاهده شده در اثر واکسن شامل درد، قرمز و متورم شدن محل تزریق (عمدتا در بازو) بود. پس از آن دریافت‌کنندگان برای مدت کوتاهی خستگی مفرط، سردرد و درد عضلانی را تجربه کردند.

اما به جز این عوارض خفیف، تفاوت قابل توجهی در وضعیت سلامتی افرادی که واکسن زده بودند با گروه های کنترل در این مطالعه مشاهده نشد.

زنان باردار و افراد زیر ۱۶ سال در این مطالعات شرکت نداشتند و به همین خاطر واکسن فعلا برای این دو گروه تایید نخواهد شد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، سازمان های اعمال مقررات در انگلیس و آمریکا فرآیندهای اندک متفاوتی را در صدور مجوز واکسن دنبال می‌کنند. اگر واکسن در آمریکا مجوز بگیرد همچنان برای اطمینان از ایمنی زیر نظر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین