کد خبر: ۶۸۶۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

محدودیت‌های کرونایی برای سفر‌ها ادامه می‌یابد؟

در پی کاهش ۳۰ درصدی سفرهای جاده ای مردم آمار ابتلا و فوتی های روزانه کرونا از حدود ۵۰۰ نفر به ۱۷۸ نفر رسیده و باید دید این محدودیت ها برای کاهش سفرهای مردم و کنترل بهتر و بیشتر کرونا در کشور ادامه می یابد؟
محدودیت‌های کرونایی برای سفر‌ها ادامه می‌یابد؟
آفتاب‌‌نیوز :

با وجود هشدارهای متعدد و بسیار زیاد مسئولان دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی آمارها نشان می داد که مردم در نیمه دوم امسال هرگاه با تعطیلاتی برخورد می کردند به مسافرت می رفتند و البته رعایت نکردن نکاتی دیگر سبب می شد تا هر روز بر آمارهای ابتلا و فوتی های روزانه ناشی از شیوع ویروس کرونا افزوده شود. کار به جایی رسید که براساس اعداد و ارقام منتشر شده در ۲۶ آبان ماه امسال بیش از ۴۸۶ نفر جان خود را از دست دادند که بیشترین آمار فوتی کرونا در ایران به شمار می رود.

در پی وخیم تر شدن این وضعیت خبرهایی مبنی بر اعلام محدودیت های جدید از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا شنیده می شد و این محدودیت ها که شامل محدودیت ترددهای درون شهری و برون شهری بود از اول آذرماه اجرایی شد که بر این اساس در صورت ورود و خروج پلاک های غیربومی از و به استان ها و شهرهای قرمز و نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا جریمه ای تا حدود یک میلیون تومان برای رانندگان متخلف در نظر گرفته می شد.

این اتفاق سبب شد تا سفرهای مردم و تردد وسایل نقلیه آن ها در محورهای برون شهری کاهش پیدا کند چرا که به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی سفرهای مردم در هفته های گذشته با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده است.

وی اظهار کرد: اعمال محدودیت های تردد در هفته های گذشته و حتی قبل از آن روی سفرهای برون شهری مردم با وسایل نقلیه عمومی و شخصی اثرگذار بوده اند. آمارهای ثبتی نشان می دهد که سفر مردم با وسایل حمل و نقل عمومی روند کاهشی خودش را داشته و ادامه دارد و مسافران قطار، هواپیما و اتوبوس با نسبت مشخصی در این بازه زمانی کاهش پیدا کرده است. تردد در جاده ها نسبت به سال گذشته در این ایام ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر در سال گذشته و شرایط عادی ۳۳۰ تردد وسایل نقلیه در هر ساعت انجام می شد در حال حاضر این عدد به حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ دستگاه رسیده است.

این کاهش ترددها به نظر می رسد تأثیر خود را روی فروکش کردن آمارهای ابتلا و نرخ مرگ و میر کرونا گذاشته است چرا که براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار فوتی های کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو و نیم برابر کمتر شده و به ۱۷۸ نفر در شبانه روز گذشته رسیده است. حالا و با توجه به اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اجرای محدودیت های تردد در هفته های آتی باید دید ستاد ملی مقابله با کرونا این محدودیت ها را ادامه می دهد تا شاهد کنترل شدن وضعیت ابتلا و نرخ مرگ و میر این بیماری در کشور باشیم؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین