کد خبر: ۶۹۹۹۷۵
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
میلیاردها دلار از منابع ارزی ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود است

روند انتقال ۱۵ میلیارد دلار بلوکه‌شده به سوی ایران آغاز شده است؟

"به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی ۸.۵ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و ۶ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده در عراق در انتظار آزاد شدن هستند. مقام‌ها در مورد ارزش دارایی‌های بلوکه شده ایران در عمان توضیحی نداده‌اند. این بدان معناست که روند انتقال ۱۵ میلیارد دلار از این سه کشور به سوی ایران آغاز شده است و این تازه آغاز راه و پیش از انجام مذاکرات هسته‌ای میان ایران و امریکا است."
روند انتقال ۱۵ میلیارد دلار بلوکه‌شده به سوی ایران آغاز شده است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- سایت اسرائیلی "واچ جروزالم" در یادداشتی نوشته است: صحبت‌های سخنگویان بایدن را باور نکنید آمریکا فعالانه از سلطه ایران بر خاورمیانه حمایت می‌کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت تحلیلی "واچ جروزالم" در اسرائیل با انتقاد از سیاست "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران می‌نویسد: "سیاست خارجی دو چهره دولت بایدن برنامه تازه و خطرناک دولت امریکا برای توانمندسازی... ایران را پنهان می‌کند. اواخر هفته یک فروند بمب افکن امریکایی بی - ۵۲ برای نمایش قدرت امریکا در منطقه به پرواز درآمد تا دولت امریکا ترس متحدان منطقه‌ای آن کشور مبنی بر آن که امریکا حاضر به مقابله با رفتار تهاجمی ایران نیست را برطرف سازد. با این وجود، این نمایشی توخالی از سوی دولت بایدن برای نشان دادن همبستگی با امنیت اسرائیل بود؛ چرا که در مورد واکنش به مرگ یک پیمانکار امریکایی در عراق به دلیل حملات موشکی به یک پایگاه امریکایی بایدن پاسخ قاطعی نداد.

در حالی که هنوز منابع ارزی ایران در خارج از کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود است، این سایت مدعی شده: طی دو ماه گذشته اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر آن منتشر شده‌اند که دولت بایدن واسطه انتقال چندین میلیارد دلار به خزانه ایران شده است. در حال حاضر ۳ میلیارد دلار از کره جنوبی، عراق و عمان راهی تهران شده است. این مبلغ در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ قابل انتقال به دولت ایران نبود چرا که به دلیل تحریم نفت ایران امکان انتقال آن وجود نداشت. مقامات ایران تایید کردند که دولت بایدن بر سر آزادسازی ۳ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در سه کشور مذکور موافقت کرده است. با این وجود، موارد بیشتری نیز وجود دارند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی ۸.۵ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و ۶ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده آن کشور در عراق در انتظار آزاد شدن هستند. مقام‌ها در مورد ارزش دارایی‌های بلوکه شده ایران در عمان توضیحی نداده‌اند. این بدان معناست که روند انتقال ۱۵ میلیارد دلار از این سه کشور به سوی ایران آغاز شده است و این تازه آغاز راه و پیش از انجام مذاکرات هسته‌ای میان ایران و امریکا است.

این سایت در ادامه می‌افزاید: "توقیف یک کشتی کره جنوبی توسط نیرو‌های نظامی ایران در ماه ژانویه نشان داد که روش ایران برای گرفتن پول از کره ای‌ها جواب می‌دهد و این بن بست رفع شد اما تنها زمانی امکان آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران توسط کره جنوبی میسر شد که بایدن با آن موافقت کرد. بایدن با این موافقت موقعیت آمریکا در مذاکرات هسته‌ای آتی با ایران را تضعیف کرده است. او این پیام را انتقال داد که ایران برای رفع شدن تحریم‌ها مجبور نیست لزوما به تعهدات خود طبق برجام عمل کند.

در اقدامی دیگر از سوی دولت بایدن، "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه دولت او در ماه فوریه اعلام کرد که امریکا دیگر به بازگشت و تمدید تحریم‌های دوره ترامپ برای ممنوعیت خرید تسلیحات متعارف از سوی ایران باوری ندارد. این بدان معناست که ایران تحت ریاست جمهوری بایدن می‌تواند تسلیحات را خریداری کرده کند. 

این سایت با بیان اینکخ "بایدن قصد دارد نام انصارالله مورد حمایت ایران در یمن را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج سازد"، مدعی شد: این بدان معناست که ایران می‌تواند از میلیارد‌ها دلار پول آزاد شده خود به انصارالله کمک کند. این به معنای افزایش احتمال حملات پهپادی و موشکی علیه منافع عربستان خواهد بود. پس از حملات اخیر انصارالله علیه منافع سعودی ها، دولت امریکا اعلام کرد که نگران این موضوع است و از عربستان حمایت می‌کند. چنین اظهاراتی، اما از دید دولت عربستان و دیگر متحدان سنتی امریکا در منطقه کاملا پوچ به نظر می‌رسند. دولت بایدن با پنهان‌کاری و سیاست دوگانه در حال پشتیبانی از ایران است. قضاوت درباره سیاست‌های یک دولت بر اساس دستاورد‌ها و نتایج آن است و نه صرف سخن گفتن و بیان واژگان. سیاست بایدن طرفداری از ایران و مشابه سیاست اوباما است. دستور کار اوباما ایجاد تغییر اساسی در روابط امریکا با کشور‌های خاورمیانه بود. او کاری کرد که متحدان امریکا در منطقه از آن کشور دور شدند و دشمنان امریکا با حمایت مالی از سوی آن کشور مواجه شدند.

اکنون باید پرسید چرا امریکا به عربستان پشت کرده است و متحد منطقه‌ای بعدی آمریکا که با رویکردی مشابه مواجه خواهد شد کدام کشور خواهد بود؟ جست و جو برای یافتن دلیلی منطقی برای چنین چرخش جهتی از سوی آمریکا بی‌نتیجه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
1
6
اون موقع که بلوکه شده بود دلار سه برابر و چهار برابر میشد ولی حالا خبری از کاهش دلار نیست!!!!
Nima
|
Canada
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
4
حالا که بایدن با ترامپ تفاوت دارد دست کم تشکر کنید.
یک پیام مثبت بفرستید.
با بایدن همکاری کنید.
همش لجبازی می کنید،؟ یک مقدار به واقعیت از منظر همسایگان خود و قدرت های بزرگ نگاه کنید.

بایدن پا پیش گذاشت دست کم شما هم در مجلس یا سخنرانی هایتان یک پیام دوستی و همکاری بفرستید.

بایدن بسیار انسان شریفی است و سیاست های کاملا درستی در پیش گرفته است.
ارتباطش با عربستان را کاهش داده است.
بجای همکاری با دولت بایدن مصوب می کنید
یک پیام و اقدام درست در جهت همکاری با بایدن بر نمی دارید فقط زبان جمهوریخواهان و امثال ترامپ را می پسندید.
اندکی عاقل باشید. تحربم ها کمر ملت را شکست.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
9
عجب خیالات خامی
امریکا به اسراییل پشت کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
3
17
یک ریالش به مردم ایران نمیرسه خوش به حال یمنی ها و سوریه ها و لبنانی ها و ...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
13
دروغ که حناق نیست ، تا میتونید از هم دیگه سبقت بگیرید ، کم نیارید ، غنیمت بشمرید این چند روزی که رو صندلی ریاست تکیه زدید ...
یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
6
آیا ملت ایران فقط خواهان برگشت دلارهای بلوکه شده از دیگر کشورهاست ؟! ملت ایران خواهان سرمایه گذاری پیشرفت اقتصاد ورفاه در سایه کار است
فتح اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
1
7
ای آقازاده ها خبری آمد خبری در راه است
وقتش رسیده که آستین ها رو بالا بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
7
این خبر دروغ را هیچ کس باور نمی کند بی خود خودتان را خسته نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
یه دو روزی دلاررا پایین میاره که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
5
کار به کجا رسیده که باید از جق مان دست به گدایی بزنیم.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
6
مدتی بود اختلاس کم شده بود چون دیگه پولی نبود حالا که داره پول میاد اختلاسا هم شرو ع میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
1
خوش بحال غزه و لبنان و شرکا!‌
ساحل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
1
0
کاری با کسی که این تیتر رو زده ندارم چون از نیتش آگاهم اما بعضی نظرات رو که میخونم فقط همین جمله رو میتونم بگم بشینید تا از آمریکا پول بیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
1
خوبه! غزه و لبنان منتظر هستند که فلوس هایشان از ایران واریز شود!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین