کد خبر: ۷۰۷۵۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

دمنوش‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی با بیان اینکه دمنوش‌های متنوعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد، گفت: این دمنوش‌ها باعث جلوگیری از ضعیف شدن بدن شده و سبب می‌شوند ویروس‌هایی مانند کرونا و آنفلوآنزا نتوانند بدن را درگیر کنند.
دمنوش‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
آفتاب‌‌نیوز :

زهرا توکلی اظهار کرد: دمنوش‌هایی مانند آویشن شیرازی، مرزنجوش، پونه‌کوهی، نعناع، گل پنیرک، ختمی و زوفا، قدومه شیرازی، اسطوخودوس، بابونه، چای سبز، سفید و کوهی، کاکوتی و عناب ازجمله دمنوش‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند و نوشیدن آن‌ها از ابتلای افراد به سرماخوردگی پیشگیری کرده و به درمان این عارضه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: دمنوش ترکیبی چوب دارچین، زنجبیل و چای‌ترش یکی‌از بهترین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

توکلی با اشاره به این‌که دمنوش ترکیب آویشن شیرازی، پونه کوهی، زنجبیل و عناب برای بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیارمؤثر است، عنوان کرد: این دمنوش باعث رفع عفونت سینوس‌ها و معده و همچنین خارج کردن خلط از ریه‌ها می‌شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی تصریح کرد: برای درست کردن این دمنوش باید ۳۰ گرم آویشن شیرازی را با ۱۰ گرم از هر یک از این گیاهان و هفت عدد عناب داخل قوری ریخته و پس از اضافه کردن آب‌ جوش به آن صبرکرد تا دمنوش به خوبی دَم بکشد و هنگام مصرف دمنوش، عسل به آن اضافه کرد.

وی بیان کرد: ترکیب سرکه سیب یا انگور محلی، سیر و عسل نیز یکی دیگر از قوی‌ترین ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که خاصیت آنتی ‌بیوتیکی قوی دارد و برای تهیه این ترکیب باید سه حبه سیر خام را به شکل ریز رنده و آن‌ها را با یک لیوان سرکه سیب یا انگور محلی و هفت قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرد، این ترکیب باید روزانه سه بار و هر بار یک قاشق غذاخوری میل شود.

توکلی عنوان کرد: مبتلایان به سرماخوردگی برای رفع مشکلشان باید علاوه‌بر استفاده از این گیاهان دارویی از مصرف غذاهای حجیم و چرب پرهیز کرده و مصرف طبخ غذایی آن‌ها به صورت آب پز، بخارپز و یا کبابی باشد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی تأکید کرد: استفاده از مرکبات مانند لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و همچنین کیوی یکی از بهترین خوراکی‌ها برای این دسته از بیماران است و آن‌ها باید هنگام مصرف لبنیات از سیاه‌دانه، پودر نعنا یا پودر زیره همراه آن استفاده کنند.

وی تأکید کرد: این احتمال وجود دارد که گیاهان اثربخشی داروهای شیمیایی را افزایش دهند، بنابراین باید بین استفاده از گیاهان دارویی و مصرف داروهای شیمیایی حداقل دو تا سه ساعت فاصله باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین