کد خبر: ۷۰۷۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
تبلیغات

فناوری طراحی و ساخت کمپ‌های مسکونی پیش ساخته

کمپ‌های پیش ساخته سازه‌هایی توسعه پذیرند و با توجه به کاربری آنها، از بخش‌ها و واحد‌های متعددی تشکیل شده‌اند که در واقع هر کدام از واحدها، یک کانکس پیش ساخته است که جزئی از یک کل را تشکیل می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

تجربیات کسب شده در کشور‌های صنعتی و در حال پیشرفت نشان داده است که حذف روش‌های سنتی در ساخت و ساز و انتخاب روش‌ها و اجزای ساختمانی نوین به ویژه صنعت سازه‌های پیش ساخته، باعث افزایش سرعت اجرا و نصب، نسبت به شیوه‌های سنتی می‌شود؛ همچنین خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی (مانند زلزله) و اتلاف انرژی نیز در ساختمان‌های پیش ساخته به حداقل رسیده است.

یکی از انواع ساختمان‌های پیش ساخته که به طور معمول در ابعاد بزرگ طراحی و ساخته می‌شوند، موسوم به کمپ‌های پیش ساخته می‌باشند که دارای کاربری‌های گوناگونی نظیر مسکونی، اداری، خوابگاهی، کارگاهی، کارگری، مهندسی و ... می‌باشند.

فناوری طراحی و ساخت کمپ‌های مسکونی پیش ساخته

کمپ‌های پیش ساخته سازه‌هایی توسعه پذیرند و با توجه به کاربری آنها، از بخش‌ها و واحد‌های متعددی تشکیل شده‌اند که در واقع هر کدام از واحدها، یک کانکس پیش ساخته است که جزئی از یک کل را تشکیل می‌دهد.

کمپ‌های مسکونی پیش ساخته گونه‌ای از ساختمان‌های پیش ساخته هستند که در واقع مکانی را برای زندگی و سکونت افراد فراهم می‌آورند. کمپ‌های مسکونی طراحی‌های گوناگونی دارند و به طور معمول از امکانات و تجهیزات مورد نیاز و ضروری برای اسکان و زندگی افراد برخوردار می‌باشند.

طراحی و ساخت کمپ مسکونی پیش ساخته

به طور معمول، کمپ‌های مسکونی ابعاد بزرگی دارند و بدین لحاظ می‌بایست از طراحی بسیار حرفه‌ای برخوردار باشند. طراحی یک کمپ مسکونی، نقش بسیار پررنگ و مهمی را در بهینه سازی مراحل ساخت و تولید، همچنین استحکام و عمر آن ایفا می‌کند.

طراحی کمپ‌های مسکونی در ابعاد وسیع و به صورت طراحی چند-تکه یا چند-بخشی انجام می‌پذیرد که هر بخش، از یک، دو یا چند واحد خاص تشکیل شده است. به این صورت می‌توان هر یک از بخش‌های پیش ساخته را پس از ساخت، به محل پروژه یا مقصد حمل کرده و در آنجا مطابق با پلان و نقشه طراح کمپ، در کنار هم نصب و پیاده سازی نمود؛ بنابراین همانطور که اشاره شد، طراحی کمپ‌های مسکونی، یک طراحی بسیار دقیق را می‌طلبد.

انواع کمپ مسکونی پیش ساخته

با توجه به اینکه عوامل بسیاری در طراحی کمپ‌های مسکونی پیش ساخته دخیل می‌باشند، انواع گوناگونی از کمپ‌های مسکونی نیز وجود دارند؛ برخی از مهم‌ترین این عوامل عبارتند از: تعداد طبقات، تعداد و چیدمان بخش‌ها و واحدها، تعداد و چیدمان بخش‌ها و واحد‌های همسان و غیرهمسان، ارتباط و دسترسی بخش‌ها یا واحد‌های مختلف به یکدیگر، ارتباط طبقات با یکدیگر، تجهیزات و امکانات کمپ مسکونی، تلفیق با کاربری‌های دیگر و …

فناوری طراحی و ساخت کمپ‌های مسکونی پیش ساخته

تصویر فوق نمونه‌ای از یک کمپ مسکونی پیش ساخته (واقع در منطقه زیباشهر شیراز) را نشان می‌دهد که در آن دو تیپ از کانکس‌های مسکونی طراحی و نصب شده‌اند. چیدمان خطی، امکانات و تجهیزات مستقل برای هر کانکس، مستقل بودن و همسان بودن کانکس‌ها در هر ردیف، از ویژگی‌های مشهود این کمپ می‌باشد.

علاوه بر موارد فوق، عواملی مانند جنس متریال‌های بکار رفته در ساخت کمپ، برای تعیین نوع کمپ پیش ساخته نیز مهم است؛ برای مثال اگر جنس واحد‌ها یا کانکس‌های ساخته شده در کمپ، از نوع پانلی (یا ساندویچ پانل) باشد، آن را کمپ پیش ساخته پانلی می‌نامیم.

مزایای کمپ مسکونی پیش ساخته

کمپ‌های پیش ساخته در مقایسه با ساختمان‌های سنتی، از مزایای بسیاری برخوردارند؛ به ویژه اینکه از نوع پانلی نیز باشند. عایق بودن ساندویچ پانل در برابر حرارت و صوت باعث می‌شود یک ساختمان پیش ساخته پانلی به لحاظ مصرف انرژی بهینه باشد. در ادامه به صورت فهرست‌وار به برخی از مزایا و ویژگی‌های ساختمان‌های پیش ساخته اشاره خواهیم داشت:

• قابلیت جابجایی پذیری

• پایداری و مقاوم بودن در برابر زلزله (تا ۹ ریشتر)

• قابلیت اجرای هر نوع پلان و تقسیم بندی دلخواه فضا

• امکان نصب در هر شرایط آب و هوایی

• عایق بودن سازه در برابر صوت، گرما و سرما و کاهش چشمگیر مصرف انرژی

• ساخت و نصب سریع و در نتیجه بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن

• هزینه نگهداری بسیار پایین در مقایسه با سایر ساختمان‌ها

• وزن کم در مقایسه با ساختمان‌های سنتی و در نتیجه کاهش هزینه فونداسیون

• افزایش فضای داخلی ساختمان و استفاده حداکثری از فضا با توجه به نازک‌تر بودن دیواره‌ها

• عدم امکان نفوذ حشرات موذی به داخل ساختمان

کمپ مسکونی پیش ساخته ایران کانتین

شرکت ایران کانتین واقع در شهر شیراز، به عنوان بزرگترین سازنده انواع کمپ پیش‌ساخته در جنوب کشور و اولین دارنده نشان کیفیت اروپا و همچنین گواهینامه‌های معتبر و استاندارد TUV، ISO و OHSAS در زمینه طراحی و ساخت انواع سازه‌های پیش‌ساخته در ایران، مفتخر است با سابقه بیش از ۱۵ سال اجرای پروژه‌های بزرگ پیش‌ساخته، مجری ساخت و نصب انواع پروژه‌های کانکس و کمپ پیش‌ساخته در سطح کشور باشد.

کانکس‌های ایران کانتین از جنس ساندویچ پانل بوده و در برابر حرارت و صوت از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشند. کانکس‌های این شرکت از نوع مدرن، با کاربری صنعتی بوده و با بهره گیری از طراحی علمی و پیشرفته، کف‌سازی قوی و استحکام زیاد، عمر طولانی را برای خود تضمین می‌کنند.

در پایان نیز به برخی پروژه‌های پیش‌ساخته انجام شده توسط شرکت ایران کانتین، در طول ۱۵ سال گذشته اشاره خواهیم داشت:

• ساخت بیش از ۱۰۰۰ دستگاه کانکس کلاس درس در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان

• ساخت ۶۰ دستگاه کانکس کلاس درس به درخواست بنیاد علمی قلم چی

• ساخت بیش از ۱۰۰ دستگاه کیوسک مطبوعاتی به درخواست شهرداری شیراز

• ساخت پایانه مسافربری شهید طبائی شیراز در مدت زمان ۲ ماه

• ساخت بیش از ۱۰۰ دستگاه کانکس سرویس بهداشتی ۶ چشمه به درخواست سازمان میراث فرهنگی در نقاط مختلف گردشگری استان فارس

• ساخت بیش از ۷۰ دستگاه کانکس مخصوص ایستگاه‌های ماهواره‌ای به درخواست سازمان صدا و سیمای استان فارس

• ساخت بیش از ۲۰۰ دستگاه کانکس مسکونی در مجموعه باغ جنت و زیباشهر، به درخواست شهرداری شیراز

• ساخت بیش از ۶۰ دستگاه کانکس فروشگاهی بزرگ ویژه‌ی بازارچه‌های عرضه محصولات غذایی در شیراز

• ساخت ۳۰ دستگاه کانکس سرویس بهداشتی ۶ چشمه به درخواست شرکت توسعه گردشگری کیش

• ساخت بیش از ۱۰۰دستگاه کانکس اداری و مسکونی به درخواست شرکت‌های وابسته به وزارت نفت در مجتمع پارس جنوبی و مجتمع گاز بیدبلند

• ساخت ۱۵ دستگاه گیت ورودی پارکینگ به درخواست مجتمع بزرگ تجاری خلیج فارس

• ساخت بیش از ۱۰۰ دستگاه کانکس مخصوص تجهیزات تصفیه آب به درخواست شرکت آبفا روستایی و آبفای استان فارس

• ساخت بیش از ۵۰ دستگاه کانکس مخصوص پست برق به درخواست سازمان برق منطقه‌ای فارس، بندر عباس و بوشهر

• ساخت سالن بزرگ آمفی تئاتر و سالن‌های کنفرانس و سالن آزمایشگاه به درخواست مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی جزیره قشم در مدت زمان ۷۰ روز

• ساخت بیست دستگاه کانکس مخصوص ایستگاه‌های نیروی انتظامی در استان فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین