کد خبر: ۷۱۱۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

زمزمه‌ها از احتمال اعلام دولت جدید اسرائیل طی چند ساعت

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که رهبر حزب "آینده‌ای هست" رژیم صهیونیستی که مکلف به تشکیل دولت شده است، امروز(سه‌شنبه) موفقیتش در تشکیل دولت را به رئیس این رژیم ابلاغ خواهد کرد.
زمزمه‌ها از احتمال اعلام دولت جدید اسرائیل طی چند ساعت
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: هنوز اختلافاتی میان احزاب فراکسیون تغییر وجود دارد اما برخی شخصیت‌های مهم این فراکسیون می‌گویند که دولت امروز تشکیل می‌شود و تمام اختلافات و نزاع‌ها طی ساعات امروز حل خواهد شد.

فردا (چهارشنبه) مهلت مقرر برای یائیر لاپید، رهبر مخالفان و رئیس حزب آینده‌ای هست برای تشکیل دولت به پایان می‌رسد.

یدیعوت آحارونوت نوشت که احتمالا امروز لاپید موفقیت خود در تشکیل دولت را به روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام خواهد کرد.

با این حال این روزنامه به تلاش‌هایی از سوی حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای تشکیل دولت اشاره کرد.

این روزنامه نوشت: حتی اگر لاپید بتواند دولت را تشکیل دهد احتمالا یاریو لوین، رئیس کنست که از حزب لیکود است موافقت با دولت را به تأخیر بیندازد تا به نتانیاهو فرصتی برای تلاش بیشتر داده شود.

همچنین فشارهایی بر نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا و آیلت شاکد معاون وی برای عدم پیوستن به دولت نتانیاهو وجود دارد.

همچنین به گفته این روزنامه نتانیاهو مجددا به بنی گانتس، رهبر حزب آبی سفید پیشنهاد تشکیل دولت به صورت نوبتی را داده است.

براساس توافق لاپید و بنت آن‌ها به صورت نوبتی دولت را تشکیل خواهند داد و ابتدا بنت نخست‌وزیر خواهد شد اما حزب لیکود در نامه‌ای به ریولین و آویخای مندلبلیت، دادستان کل اعلام کرده که طبق قانون اول باید لاپید، نخست‌وزیر شود و باید تا فردا ساختار دولت خود را اعلام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین