کد خبر: ۷۳۰۳۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
بازگشت به برجام می‌تواند از تلاش‌های منطقه‌ای حمایت کند

آمریکا: از مذاکره ایران و عربستان استقبال می‌کنیم

رابرت مالی گفت: از گفتگوهای مستقیم ایران و عربستان استقبال می کنیم.این مقام وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت امیدواریم که گفتگو به کاهش تنش ها کمک کرده و نگرانی های دیرینه منطقه ای را برطرف سازد.
آمریکا: از مذاکره ایران و عربستان استقبال می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرد از اعلام گفتگوهای مستقیم توسط عربستان سعودی با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت امیدواریم که گفتگو به کاهش تنش ها کمک کرده و نگرانی های دیرینه منطقه ای را برطرف سازد.

وی اضافه کرد بازگشت کامل و متقابل به برجام می تواند از این تلاشهای منطقه ای حمایت کند.

پیش از این، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان سفر به ریاض، با صدور بیانیه ای از انجام گفتگوهای دوجانبه اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.

در بخشی از بیانیه یادشده آمده است: اتحادیه اروپا از گفتگوهای دوجانبه اخیر میان ایران و عربستان استقبال می کند.

بورل در این بیانیه همچنین با اشاره به اینکه با مقامات عربستان در خصوص برخی مسائل منطقه از جمله افغانستان و یمن گفتگو کرده است، نوشت: آنجه در یمن درحال رخ دادن است، یک تراژدی وحشتناک برای مردم این کشور است ضمن اینکه منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

بورل در این بیانیه همچنین ابراز امیدواری کرد که گفت و گوهای برجامی میان ایران و گروه ۱+۴ در وین "به زودی" از سر گرفته شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه یادآور شده است که با مقامات عربستان درباره موضوع هسته ای ایران نیز گفت و گو کرده است.

براساس این بیانیه، بورل مقامات عربستان را در جریان افق های پیش رو در زمینه از سر گیری مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۴ قرار داده است.

وزیر امور خارجه عربستان اظهار داشت که گفتگوها با جمهوری اسلامی ایران در مرحله ارزیابی قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه شبکه سعودی الاخباریه، فیصل بن فرحان در نشست خبری مشترک با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که گفت وگوها با تهران در مرحله ارزیابی است.

وزیر خارجه سعودی ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات زمینه ای برای رسیدگی به مسائل برجسته بین دو طرف ایجاد کنند.

تاکنون سه دور مذاکره میان ایران و عربستان به میزبانی عراق برگزار شده است اما برخی گزارش ها حاکیست که دور جدیدی از این مذاکرات هفته گذشته در بغداد برگزار شده است.

خبرگزاری های غربی به نقل از دو مقام عراقی روز دوشنبه پنجم مهر گزارش دادند که دور جدید و چهارم مذاکرات بین نمایندگان ایران و عربستان سعودی در بغداد برگزار شده است.

بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان که کشورش بیش از شش سال است ائتلافی نظامی ضد یمن، فقیرترین کشور عربی تشکیل داده است و همه روزه این کشور را هدف آماج حملات خود قرار می دهد در این دیدار گفت که من به نماینده اتحادیه اروپا درباره خطر ادامه رد طرح های صلح توسط حوثی ها توضیح دادم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
0
سریعا مذاکرات را قطععععع کنید..هر چیزی که دشمن را شاد کند و یا نارحت کند میبایست بازنگری و در اولین اقدام حذف گردد....مطمئنا در آن شری نهفته است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین