کد خبر: ۷۳۷۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

ورود رئیس موساد به پرونده زوج اسرائیلی بازداشتی در ترکیه

رژیم صهیونیستی به صورت همزمان در چند جهت برای آزادسازی زوج اسرائیلی که در استانبول به دلیل تصویربرداری از کاخ ریاست جمهوری ترکیه توسط سرویس اطلاعات این کشور بازداشت شدند، تلاش می‌کند.
ورود رئیس موساد به پرونده زوج اسرائیلی بازداشتی در ترکیه
آفتاب‌‌نیوز :

 پس از بازداشت موردی و ناتالی اوکنین، دو شهروند اسرائیلی که از کاخ ریاست جمهوری ترکیه عکس‌برداری کرده بودند، دیوید بارنیا، رئیس موساد در تلاش برای آزادسازی این زوج مذاکراتی را با همتای ترکیه‌ای خود در این خصوص آغاز کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، همزمان نمایندگان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در سطح بین‌المللی تلاش می‌کنند از نیات ترکیه مطلع شده و دلایل آن برای این حرکت را بفهمند.

مقامات ترکیه هنوز خواسته‌های مشخصی از طرف اسرائیلی نداشته‌اند و تنها اعلام کردند: تاکیدهای اسرائیل بر اینکه این زوج هیچ ارتباطی به دستگاه‌های اطلاعاتی ندارند، دریافت شده و صحت آنها در حال بررسی هستند.

در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی توافق شد که رونین لیوی، کنسول این رژیم در استانبول با موردی و ناتالی در بازداشتگاه ملاقات کند اما هنوز زمان این ملاقات تعیین نشده است.

رینا دجرسی، رئیس بخش کنسولگری وزارت خارجه رژیم صهیونیستی برای مشارکت در تلاش‌های دیپلمات‌های اسرائیلی در استانبول به ترکیه رفت.

رژیم صهیونیستی موافقت ترکیه با ملاقات کنسولگری این رژیم با دو اسرائیلی بازداشت شده را گامی در مسیر درست دانست اما تاکید کرد: نباید به این موضوع امید ببندیم و انتظار داشته باشیم اسرائیلی‌ها به سرعت آزاد شوند.

رئیس بخش سیاست داخلی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ۱۵ نوامبر با نزدیکان و خانواده این زوج در شهر مودیعین دیدار کرد.

علاوه بر این، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نشستی ویژه با موضوع آزادسازی این زوج برگزار کرد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از نزدیکان این زوج خواسته از اظهارنظرهای علنی و مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کنند تا آنها برای جمع‌آوری پول جهت پرداخت هزینه‌های مربوط به آزادسازی این دو بازداشتی تلاش کنند.

دادگاهی در ترکیه ۱۲ نوامبر حکم بازداشت این زوج اسرائیلی را به مدت ۲۰ روز تمدید کرد. انتظار می‌رفت ترکیه این دو اسرائیلی را اخراج کند اما دادگاه بنا به درخواست دادستانی کل تصمیم غیرمنتظره‌ای گرفت و علت بازداشت این دو شهروند اسرائیلی را به جاسوسی نظامی یا سیاسی مظنون هستند، تصویربرداری از مکان‌های امنیتی و دوربین‌های مدار بسته اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین